مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برخی مطالب منتشر شده درباره سند 2030 خلاف واقع و تنها برای هجمه و تخریب دستاوردهای دولت است.

به گزارش مرور نیوز، ناصر کرمی در خصوص انتشار برخی مطالب خلاف واقع درباره اقدام های ارزشی آموزش و پرورش افزود: براساس سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که برخی از جریانها می خواهند آموزش و پرورش را از چشم بیندازند و اعتبار آن را مخدوش کنند این درحالی است که ترویج و تثبیت فعالیتهای ارزشی با رویکردهای اسلامی از اولویت های این نهاد است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ تعهد حقوقی یا سیاسی در خصوص چارچوب اقدام آموزش 2030 ندارد و این سند به دلیل انطباق نداشتن بخش هایی از آن با مبانی دینی و ارزش های فرهنگی و ملی غیرقابل اجرا است و این مطلب به صورت رسمی و مکتوب در تاریخ 13 آبان 1394 (4 نوامبر 2015) در سایت رسمی یونسکو نیز درج شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهریادآورشد: افزون براین سخنان رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب بوده و بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری اجرایی شدن سند مزبور در تمام دستگاه های دولتی متوقف شده است.
وی ضمن بی ارتباط خواندن کتابی که به صورت غیرقانونی و بدون هیچ مجوزی از وزارت آموزش و پرورش یا حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده با آموزش و پرورش، اعلام کرد چنین کتابی در مدارس استان توزیع نشده است.
کرمی گفت: اجرای طرح مدارس امین در 16 مدرسه با هماهنگی و همکاری حوزه های علمیه، حضور مستمر 60 مبلغ مذهبی خواهر در مدرسه های دخترانه با همکاری حوزه علمیه خواهران، همکاری با این مرکز در تدوین طرح الگوی حجاب و عفاف، اعزام دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی راهیان نور در طول چهار سال و برتر بودن استان در این بخش در دو سال گذشته از جمله فعالیتهای فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر است.
وی گفت: اعزام روحانیون تخصصی اعزامی از موسسه فرهنگی، تبلیغی 'انوار طه' زیر نظر آیت الله حسینی بوشهری به منظور تقویت بنیه اعتقادی، مذهبی دانش آموزان درچهارسال گذشته، اجرای طرح مرجع شناسی با رویکرد معرفی مراجع عظام تقلید، احیای 21 مرکز دارالقرآن، اجرای طرح الگوی تلاوت ، اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ، مسابقه های قرآن، عترت و نماز، تشکیل هیات های مذهبی دانش آموزان و فرهنگیان و برگزاری اعتکاف دانش آموزی تنها بخش کوچکی از فعالیت های پرورشی و تربیتی دانش آموزان استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ممنوعیت فعالیتهای قرآنی در مراکز پیش دبستانی این استان دروغ محض است.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره نوآموزان قرآنی در سه مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی با شرکت تمام نوآموزان پیش دبستانی استان، توزیع 45 هزار جلد کتاب با عنوانهای 'غنچه های قرآنی 1 و 2'، برگزاری همایش دردانه امام حسین حضرت رقیه (س) با هدف آشنایی دانش آموزان پیش دبستانی با عترت برای 15 هزار نوآموز پیش دبستانی از دیگر اقدامهای انجام شده در این زمینه است.
کرمی اظهارداشت: اجرای برنامه آموزش آداب و مهارت های زندگی اسلامی در 86 درصد از مدارس استان، توزیع نرم افزارهای آموزشی قرآنی، طرح 33 روزه قرآن ویژه پایه سوم ابتدایی با هدف بهره مندی دانش آموزان از مفاهیم قرآنی، جشن آغازین قرآن با هدف آشنایی نوآموزان با قرآن کریم و برگزاری دوره آموزشی فعالیت های نماز و قرآن ویژه نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده اند ، برگزاری نماز جماعت و آموزش نماز در دوره اول از جمله دیگر فعالیتهای فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش استان بوشهر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: همکاری و تعامل مستمر و موثر با نهادهای ارزشی و انقلابی همچون حوزه های علمیه، سپاه پاسداران، دفاتر ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی جزو مهم ترین و اولویت دارترین برنامه های این اداره کل است.