استاندار خراسان شمالی در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و نماینده ولی فقیه در این جمعیت، خواستار آن شد که فرایند پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان، تسهیل و جریان کمک های دستگاه های ملی برای آسیب دیدگان این رخداد ناگوار طبیعی تقویت شود.

به گزارش مرور نیوز، مهندس صالحی در این دیدار با قدردانی از حضور شماری از مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده گفت: این حضور مسئولانه موجب دلگرمی است و تداوم این حضور و مشارکت بیشتر سطوح ملی در کمک رسانی و بازسازی به این مناطق ضروری است.
وی با اشاره به پایان عملیات نجات و امدادرسانی و اسکان و تغریه اضطراری در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه شنبه شب خاطرنشان کرد: اینک باید کار ارزیابی خسارات به سرعت انجام شود تا برآورد اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به زلزله زدگان تسریع شود.
استاندار با اشاره به تخریب صددرصدی حدود 4هزار واحد مسکونی و نیاز به تعمیر حدود 8 هزار ابنیه آسیب دیده در زلزله و بیمه بودن تمام منازل روستایی استان تصریح کرد: از نمایندگان مجلس نیز خواستیم که برای گنجاندن ردیف مشخصی در بودجه سالانه برای تأمین اعتبار بیمه روستاییان سراسر کشور تدبیری اندیشیده شود.
حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز که برای ابلاغ پیام مقام معظم رهبری و دلجویی از خانواده های زلزله زدگان استان به بجنورد سفر کرده بود، در این دیدار از اقدامات ارزشمند انجام شده در استان برای کمک رسانی به زلزله زدگان و نیز بیمه کردن رایگان تمام منازل روستاییان این استان قدردانی کرد و گفت: اگر امکانات خاصی فراتر از توان موجود در خراسان شمالی برای این منظور لازم باشد، برای تأمین آن نهایت همکاری را خواهیم داشت.
مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز تأکید کرد: آمادگی داریم که هر کمبود احتمالی را در اسرع وقت و حداکثر طی 24 ساعت فراهم کنیم.