مدیر ثبت احوال ساوه گفت: برگزاری انتخابات در روز جمعه 29 اردیبهشت،صدور و تعویض شناسنامه در دفاتر پیشخوان انجام می شود.

به گزارش مرور نیوز اکبر حشمتی افزود: به منظور حضور حداکثری مردم در این رویداد سرنوشت ساز و ضرورت در دست داشتن شناسنامه در شعبه های اخذ رای، اداره ثبت احوال به همراه 2 دفتر پیشخوان دولتی کار صدور و تعویض شناسنامه را تا پایان وقت انتخابات انجام می دهند.
وی اظهار کرد: در این راستا تمامی قسمت های اداره ثبت احوال روز جمعه فعال است و علاوه بر آن مردم می توانند برای تسهیل و سرعت در صدور یا تعویض شناسنامه به دفتر پیشخوان واقع در میدان مادر و خیابان مطهری 39 مراجعه کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه داشتن کارت ملی در روز انتخابات الزامی نیست، اداره ثبت احوال و دفاتر تابعه تنها خدمات شناسنامه ای را به متقاضیان ارائه می دهند.
حشمتی افزود: در این راستا المثنی شناسنامه های مفقودی صادر می شود و همچنین شناسنامه هایی که به هر نحوی از جمله مخدوش شدن عکس برای رای دادن قابل پذیرش نیستند، تعویض می شود.
وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت آب خوردگی صفحات شناسنامه یا هر گونه مشکلی که منجر به اختلال در رویت مشخصات هویتی در شناشنامه می‌شود، به دفاتر مربوطه مراجعه کنند و در کوتاهترین زمان ممکن، با شناسنامه جدید، پای صندوق‌های رای حضور یابند.
بیش از 890 داوطلب برای کسب حدود 400 کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستای ساوه رقابت می کنند.
انتخابات شورای اسلامی در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستای این شهرستان برگزار می شود و حدود چهار هزار نفر در حوزه های نظارت، اجرایی و انتظامات کار برگزاری انتخابات 29 اردیبشهت ماه در این شهرستان را بر عهده دارند.
24 مرحله برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، در ساوه تمام الکترونیکی است و برای شهرهای آوه، نوبران، غرق آباد و روستاهای شهرستان نیز 23 مرحله الکترونیکی و تنها مرحله شمارش آرا به صورت دستی انجام می شود.