روز موعود رسید، روزی که چشم های بسیاری منتظر رسیدن آن بودند و حالا بازهم این ملت ایران است که حماسه می آفریند و امروز را تاریخ ساز می کند.

به گزارش مرور نیوز، ساعات اولیه انتخابات است آن هم در یک روز آدینه، اما کوچه های شهر خالی از صدای پای مردم نیست ، انگار امروز همه در تلاش برای پیشی گرفتن از خورشید آدینه بودند تا زودتر به صبح 29 اردیبهشت سلام بدهند.
صدای قدم های مردم کم وزیاد به گوش می رسد وسکوت کوچه ها را می شکند، خیلی ها در حال آماده شدن برای رفتن به محل شعبات اخذ رای هستند و بعضی ها هم پا در راه نهاده اند انگار نگران قضا شدن رای خود هستند می خواهند در همان ساعات اولیه روز پای تصمیم خود را انگشت بزنند و محکم کاری کنند.
همه می آیند شاغل، بیکار، خانه‌دار، دانشجو، پیر، جوان، رأی اولی، ترک، کرد، تات، ترکمن و فارس؛ همه می‌آیند تا در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرو روستا، هم‌پیمان باهم تداعی‌گر بهاری از جنس حماسه و حضور باشند.
دیروز را در سکوت و آرامش گذراندند تا امروز را پرخروش و مصمم پای در راه تصمیمی مهم برای کشور بگذارند.
امروزکارگر، پزشک، خانه دار، مهندس، دانشجو، معلم، رای اولی و ... همه و همه با یک هدف شناسنامه هایشان را به دست گرفته اند تا برنامه های 4 سال آینده کشور را با انتخاب آگاهانه شان به بهترین شکل رقم بزنند.
مسئولان ومتولیان برگزاری این انتخابات هم همت خود را به کار گرفته اند تا این انتخابات به بهترین شکل برگزار شود وامانتدار انتخاب مردم باشند آنجا که استاندار خراسان شمالی در نخستین دقایق آغاز رأی گیری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، رأی مردم را حق الناس خواند و گفت: مردم مطمئن باشند که ما با امانت داری کامل، از آرای آنان صیانت می کنیم و هر آن چه به صندوق ریخته شود، خوانده خواهد شد.
محمدرضا صالحی افزود: توصیه امام(ره) و رهبری معظم انقلاب به همگان، مشارکت حداکثری در انتخابات بوده و از مردم استان هم می خواهم به تأسی از رهبر انقلاب، از همین ابتدای صبح در شعب حاضر شوند و رأی دادن را به لحظات آخر موکول نکنند.
وی با اشاره به حضور 22 هزار عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات در استان خاطرنشان کرد: تمام متولدان 29 اردیبهشت 1378 و ماقبل آن واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند و امیدواریم که حدود 20 هزار رأی اولی استان هم جشن حضور و مشارکت صد در صدی خود را برگزار کنند.
به گفته صالحی، در خراسان شمالی 769 حوزه انتخابیه شامل 747 روستا و 22 حوزه شهری دایر است و رأی دهندگان استان به جز رأی خود به رئیس جمهوری منتخب شان، 2هزار و 445 عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا را برمی گزینند.
شمار کل شعب انتخابات امروز در خراسان شمالی هزار و 92 شعبه شامل 386 شهری و 706 روستایی است. از این تعداد، 890 شعبه ثابت و 202 صندوق سیار است. انتخابات شورای اسلامی در 3 شهر بجنورد، اسفراین و شیروان تمام الکترونیکی برگزار می شود.