امام جمعه سنندج با اشاره به مهم و سرنوشت ساز بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای، وظیفه ای شرعی و اعتبار ملی است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز ,  ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: شایسته است کسانی که واجد شرایط هستند در پای صندوق های رای حضور یافته و برای انتخاب افراد اصلح، اقدام کنند.
وی با بیان اینکه انتخاب شوندگان نیز باید به وعده های خود عمل کنند ادامه داد: آنان باید مشکلات مردم را حل و برای اقتدار و پیشرفت نظام، تمام توان خود را به کار گیرند.
امام جمعه سنندج در ادامه به پایان ماه شعبان اشاره کرد و گفت: همگی باید خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده کنیم.
ماموستا خدایی با بیان اینکه رمضان، ماه نزول قرآن، صیام و توبه است اضافه کرد: همگی باید این ماه را گرامی داشته و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اهتمام ورزیم.
وی گفت: جوانان به عنوان آینده سازان مملکت، در نماز جمعه و جماعات شرکت کنند و اخلاق حسنه را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
امام جمعه سنندج ادامه داد: جوانان قدر عمر خود را بدانند و برای اعتلای دین، پیشرفت و توفیق وطن، با تمام توان گام بردارند.
ماموستا خدایی به بحث انفاق نیز اشاره و اظهار کرد: انفاق کنندگان مورد رحمت و کرم خداوند قرار گرفته و پاداشی بزرگ نصیبشان خواهد شد.
امروز 29 اردیبهشت، مردم کردستان مانند دیگر نقاط کشور، با حضور گرم خود در پای صندوق های رای در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرده و بار دیگر وفاداری خود به انقلاب و آرمان های امام را به نمایش گذاشتند.
براساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان کردستان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر هستند که 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.