امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی گفت: پیروزو اقعی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای های اسلامی شهر و روستا ملت بزرگ ایران است و همه باید رویه انتخابات را بپذیرند.

به گزارش مرور نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) تاکید کرد: مردم در جامعه سهم دارند و باید همه نتیجه انتخابات را بپذیرند.
وی اظهار کرد: هر کسی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد مورد احترام همه است و به نامزد منتخب برای موفقیت در پیشبرد امور کشور کمک کند.
وی ادامه داد: مهم ترین مناسبت امروز بحث انتخابات است، امنیت و آرامش موجود در کشور شایسته قدردانی است.
وی با یادآوری اینکه انتخابات در یک کشور 80 میلیون نفری در کمال آرامش برگزار می شود، ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم است هرچند در خراسان جنوبی چنین موضوعی هیچ وقت نبوده و نخواهد بود اما در دیگر استان های کشور همه باید قدر یکدیگر را بدانند.
امام جمعه بیرجند در ادامه به سلسله بحث های عرفان اسلامی هفته های قبل اشاره کرد و افزود: اخلاق سی و هفتمین منزل عرفان عملی است،در این فرصت دنیا باید شخصیت حقیقی خود را بسازیم.
رضایی گفت: تند باد حوادث می وزد زندگی پستی و بلندی زیاد دارد، در معرض حوادث هستیم و چند روزی در دنیا زندگی می کنیم و در دوره کوتاه زندگی باید یک شخصیت بهشتی لایق محضر خداوند به دست آوریم.
وی ادامه داد: این شخصیت بهشتی با نمازخواندن، محبت کردن، زندگی عادی و ... به دست می آید، چشم و گوش ما دیر و یا زود بینایی خود را از دست می دهد.
وی اضافه کرد: باید چشمی پیدا کنیم که بینایی اش از دست نرود، قدرت جسمی بدن زود نابود می شود باید جانی جاودان پیدا کنیم که لایق محضر خدا باشد و آن جان همان اخلاق است.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: باید یک روح متواضع نسبت به حق پیدا کنیم که اثر آن اخلاق باشد.
رضایی گفت: پیامبر(ص) در روایتی حاکمان ما را تجلی درون خود ما معرفی می کند ، یعنی کسانی بر ما حکومت پیدا می کنند که شخصیت درون افراد آنها را طلب می کند.
امام جمعه بیرجند افزود: قرآن در سوره انعام می فرماید: ما برخی از ستمگران را بر بعضی ستمگران دیگر حاکم می کنیم چون نتیجه عمل خودشان است.
رضایی با اشاره به اینکه حاکمان تجلی جامعه هستند، ظرفیت جامعه مهم است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به امام زمان(عج) برسیم باید با تمام وجود به سمت انسان کامل حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: اگر جامعه بشری دیوانه و ماده گرا باشد قلدرها باید بر آن حکومت کنند اما وقتی این جامعه بالغ، رشید و معنوی شد امام زمان (عج) می آید.
وی تاکید کرد: برخی فکر می کنند آن حضرت ظهور کند یک پلوار(مفت خور) خانه درست می کند که چون در گذشته ظالمان اجازه خوردن و خوابیدن نمی دادند حالا باید با ظهور ایشان مفت خور شوند.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: امام زمان(عج) انسان های بالغ و معنوی می خواهد که طبق روایات ایشان نیاز به افراد رشید و کامل دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت: امام صادق (ع) علم را دارای 27 حرف معرفی می کند، همه آن چیزی که انبیای الهی آورده و بشریت به آن رسیده تا زمان ظهور امام زمان(ع)، 2 حرف است و پس از ظهور ایشان 25 حرف دیگر علم کشف می شود.
وی افزود: انسان ها باید در راه حق استقامت داشته و همراه امام زمان(عج) باشند و هماهنگ با ایشان قدم بردارند.
وی اظهار کرد: ما باید متخلق به اخلاق باشیم به همین دلیل سی و هفتمین منزل عرفان اخلاق است.
وی اضافه کرد: پیدا کردن شخصیت ملکوتی و معنوی که کوچکترین ذره ای نسبت به حیثیت مومنی اهانت نکرده و هیچ وقت در حق کسی اجحاف نمی کند.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: یکی از ویژگی های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که افراد خود را مطرح می کنند و این نیاز همه افراد است که به نحوی خود را در جامعه نشان دهند.
رضایی اظهار کرد: یکی از راه های دیده شدن همین تبلیغات است ممکن است فردی بداند رای نمی آورد اما چون پول دارد تبلیغات می کند و در ایام تبلیغات نباید دروغ،کلک و ... باشد،در زندگی انسان بالغ ربا و مال مفت وجود ندارد.
وی اظهار کرد: عهد شکنی در جامعه امام زمانی وجود ندارد، هرگونه عملیات خشونت آمیز در چنین جامعه ای ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه زندگی متواضعانه، همراه با پاکی در زندگی این افراد وجود دارد ، ادامه داد: جامعه امام زمانی(عج) امر به معروف و نهی از منکر می کنند.
وی یادآور شد: اگر حاکمان جامعه بد هستند، تقصیر خود ماست و اگر خوب هستند باز هم نتیجه عمل ماست چون حاکمان تبلور جامعه هستند.
وی اضافه کرد: امام زمان یعنی رسول الله(ص) ،چون ایشان دعوت حقیقی پیامبر(ص) را در جامعه پیاده می کنند.
امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: ماه شعبان ماه توبه است و در این ماه باید توبه کرد تا پاک وارد ماه مبارک رمضان شویم.
رضایی به مناسبت های هفته اشاره کرد و یادآو رشد: 30 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت است، مقوله جمعیت مهم است، ازدواج ها باید بیشتر و طلاق کم شود.