استاندار اردبیل گفت: تعرفه‌های رای در استان اردبیل به تعداد لازم آماده شده و مشکلی از بابت کمبود تعرفه‌های رای در استان وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز ، مجید خدابخش  در محل کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی استان در استانداری اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان اردبیل امروز یک حماسه بزرگ خلق کردند، به طوری که از ساعت 7 صبح در صفهای شعبات اخذ رای حضور داشتند که این موضوع در استان اردبیل بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: طبق آمارهای اخذ شده 417 هزار نفر تا به این لحظه در شعبات اخذ رای حاضر شده و رای داده‌اند که امیدواریم تا پایان رای‌گیری نیز مردم استان اردبیل در پای صندوق‌ها حضور یافته و در این حماسه بزرگ مشارکت کنند.

استاندار اردبیل گفت: مشکلی از بابت نبود تعرفه‌های رای در استان اردبیل وجود ندارد و این تعرفه‌ها به تعداد افراد واجد شرایط رای‌ در استان تهیه شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

خدابخش تصریح کرد: فرایند انتخابات 25 مرحله است که 23 مرحله آن به صورت الکترونکی انجام می‌شود و فقط دو مرحله اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود که به همین دلیل امکان تخلف در این انتخابات بسیار کم است.

وی بیان کرد: طبق اعلام وزرات کشور فرایند رای‌گیری تا ساعت 18 است که تا ساعت 20 تمدید رای‌گیری از طریق وزارت کشور و بعد از آن نیز از طریق استان‌ها تمدید می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 75 درصد مردم استان اردبیل در این انتخابات مشارکت داشته باشند و در حال حاضر بسیاری از شعبات اخذ رای استان شلوغ و دارای ازدحام است.

استاندار اردبیل افرزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده با دادستان اردبیل با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود و در این راستا چندین نفر دستگیر شده‌اند که نظارت بر شعبه‌های اخذ رای بسیار دقیق است.