ارومیه- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به مشارکت بیش از 50 درصدی مردم استان در انتخابات در 10 ساعت ابتدایی اخذ رای گفت: زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به ترتیب 2 و یک ساعت تمدید شد.

به گزارش مرور نیوز ، علیرضا رادفر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری تا ساعت 20 و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی‌شهر و روستا تا ساعت 19 تمدید شد.
وی افزود: پیش بینی می کنیم انتخابات شورای اسلامی‌شهر و روستا نیز تا ساعت 20 تمدید شود.
وی همچنین از تعطیلی ‌مدارس آذربایجان غربی در روز شنبه خبر داد و اضافه کرد: تاکنون یک میلیون 200 هزار نفر در آذربایجان غربی از طریق دستگاه احراز هویت استعلام شده اند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی اظهار کرد: مشارکت مردم آذربایجان غربی تا به این لحظه از مرز 50 درصد گذشت.
وی همچنین با اعلام اینکه برگه های رای دارای کدهای امنیتی است، ادامه داد: امکان کپی‌برداری و جعل برگه رای وجود ندارد.
فرآیند انتخابات طبق اعلام ستاد انتخابات کشور از صبح امروز شروع شده و همچنان ادامه دارد.
امروز/جمعه/ 29 اردیبهشت سال 96 بوده و انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی در حال برگزاری است.
 سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم افرادی هستند که در این دوره از انتخابات رقابت دارند.
همچنین در آذربایجان غربی 14 هزار و 323 نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11 هزار و 963 نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دادند.
از این تعداد، در انتخابات امروز 13 هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت می پردازند و در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11 هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت می کنند.
از این تعداد 7 هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.
55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.