استاندار ایلام گفت: از ابتدای فرآیند رای گیری تا ساعت 20 امشب، 300 هزار نفر از مردم این استان در انتخابات شرکت کرده اند.

به گزارش مرور نیوز محمدرضا مروارید شامگاه جمعه اظهار کرد: مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات بسیار چشمگیر بوده و با توجه به اینکه 425 هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند، تاکنون مشارکت به 70 درصد رسیده است.
وی افزود: گزارش های واصله از شهرستان های مختلف استان از وجود جمعیت بسیار در شعب اخذ رای خبر می دهد ولی با وجود تراکم زیاد مردم، فرآیند امور در کمال آرامش جریان دارد.
استاندار ایلام تاکید کرد: عصر امروز بازدیدی از مراحل رای گیری و شعب اخذ رای در شهرستان دره شهر و بخش هلیلان شهرستان چرداول داشتم که فرآیند انتخابات بدون مشکل و با نظم خاصی در این مناطق در حال انجام است.
مروارید یادآور شد: ملت بزرگ ایران امروز نیز با احساس مسئولیت بار دیگر به ارمان های امام راحل (ره) مقام معظم رهبری و شهیدان گلگون کفن لبیگ گفتند و نشان دادند در صحنه های حساس بزرگترین پشتوانه برای نظام و انقلاب خواهند بود.
وی اضافه کرد: مردم استان ایلام در ادوار گذشته همواره جزو استان های پیشتاز از نظر میزان مشارکت در انتخابات های بوده اند و با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان رای گیری امیدواریم رکورد جدیدی از نظر مشارکت به ثبت برسد.
استاندار ایلام گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور رای گیری تا ساعت 22 تمدید شده ولی تمامی شعب موظف هستند تا زمانی که مراجعه کننده ای وجود داشته باشد، نسبت به اخذ رای وی اقدام کنند از عموم مردم انتظار داریم هرچه سریع تر به شعب مراجعه کنند و ضمنا کد نامزدها انتخابات شوراها را نیز همراه داشته باشند تا سرعت فرآیند رای گیری دو چندان شود.
 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
انتخابات در 25 شهر و 368 روستای استان 580 هزار نفری ایلام برگزار می شود، 425 هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.