فرماندار کاشان گفت: شایعاتی مبنی برخرابی دستگاه در تعدادی از شعبه های الکترونیکی اخذ رای در کاشان منتشر شده که صحت ندارد.

به گزارش مرور نیوز ، حمید رضا مومنیان عصر جمعه در حاشیه بازدید از شعبه 8 و 9 مسجد قائم کاشان اظهار کرد: هیچ گونه خرابی در شعبه های اخذ رای الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان وجود ندارد و کاشان جزو یکی از برترین شهرهای استان اصفهان است که برای رای گیری انتخابات الکترونیکی معرفی شده است.
وی با اشاره به این که دستگاه استعلام یکی از شعبه ها دچار مشکل فنی و سخت افزاری در لحظات اولیه صبح امروز شد افزود: خوشبختانه این مشکل بلافاصله با پیگیری هایی که از استانداری و ستاد انتخابات وزارت کشور صورت گرفت برطرف شد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل فقط مربوط به خود دستگاه استعلام بود و هیچ ارتباطی به بستر ارتباطی و مسائل نرم افزاری نداشت و از طرف عوامل فنی، مشکل مربوط به دستگاه استعلام برطرف شد.
رییس ستاد انتخابات شهرستان کاشان، تصریح ‌کرد: باتوجه به این که این شعبه در یکی از محلات کاشان است که اطراف آن شعبه های زیادی وجود دارد هیچ خللی در رای گیری ایجاد نشد و جمعیت رای دهندگان در فاصله رفع مشکل، با اخذ رای ریاست جمهوری در این شعبه، برای رای شوراها به دیگر شعب مجاور هدایت شدند.
مومنیان، با بیان این که هیچ اعتراضی مبنی بر اینکه کسی نتواند رای بدهد وجود نداشته است، گفت: هیچ حقی از کسی ضایع نشد چون هر کسی می توانست برای رای دادن انتخابات شوراهای اسلامی شهر از دیگر شعبه های اخذ رای شهر اقدام کند.
وی با تاکید بر ضایع نشدن هیچ حقی از انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان یادآورشد: هیچ مشکلی در شعبه های الکترونیکی اخذ رای شوراها در کاشان نداریم.
فرماندار کاشان اظهار کرد: آمار شعبه های الکترونیکی در شهرستان کاشان با 97 درصد بالاترین آمار اصفهان را دارد.
مومنیان گفت: شهرستان کاشان از هر حیث بویژه مانورها و هم اکنون برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی تا الان جزو برترین شهرستان در بین شهرهای این استان می باشد که برای انتخابات الکترونیکی اخذ رای انتخاب شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
درانتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط لازم رای دادن هستند که امروز با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق های رای می اندازند .
در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت می کنند.