فرماندار بروجرد گفت: تائید صلاحیت دیرهنگام 3 کاندیدای شورای شهر علت تأخیر در آغاز رأی‌گیری شعب اخذ شهرستان بروجرد بوده است.

به گزارش مرور نیوز ، علی کورانی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در شعبه اخذ رأی مسجد امام خمینی حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران در خصوص تأخیر دو ساعت و نیم در زمان اخذ رأی این شهرستان پاسخ داد و اظهار داشت: به دلیل تائید صلاحیت سه نفر از کاندیداهای شوراهای اسلامی در بامداد امروز و زمان‌بر بودن بارگذاری اسامی این افراد در شعب اخذ رأی کار رأی‌گیری با تأخیر دو ساعت و نیم آغاز شود.

وی با اشاره به نبود هیچ‌گونه مشکلی درروند اخذ رأی شهروندان بروجردی افزود: در حال حاضر روند رأی‌گیری در تمامی شعب اخذ رأی شهرستان بروجرد در حال انجام است و مشکلی برای این کار وجود ندارد.

فرماندار بروجرد حضور و مشارکت مردم این شهرستان را در این دوره از انتخابات باشکوه‌تر از ادوار گذشته خواند و گفت: بسیار خوش‌بین هستیم که مشارکت این دوره از انتخابات در شهرستان بروجرد نسبت به انتخابات گذشته بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: امروز سرنوشت مدیریت اجرایی کشور و شوراهای شهر و روستا از طریق انتخاب مردم تعیین می‌شود که امید است انتخابات در کمال صحت و امنیت و با مشارکت حداکثری انجام شود چرا که انتخابات تائید نظام جمهوری اسلامی و تأمین‌کننده منافع نظام و مردم در دو بعد داخلی و خارجی است.

کورانی فر بیان کرد: اگر مشارکت بالا باشد حتماً مهلت اخذ رأی در شعب انتخاباتی با نظر وزیر کشور و بر اساس درخواست شهرستان‌ها تمدید خواهد شد.

حمیدرضا بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد نیز اظهارداشت: امینت انتخابات در سراسر کشور با توجه به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی به نحو کامل تأمین‌شده است.

وی افزود: برای متخلفان انتخاباتی پرونده تشکیل‌شده و پس از انتخابات به آن‌ها رسیدگی می‌شود اما تخلف تأثیرگذاری تاکنون گزارش نشده است و چند اکیپ بازرسی سیار در شعب اخذ رأی گردش می‌کنند و با متخلفان در محل برخورد می‌کنند.

رئیس دادگستری بروجرد عنوان کرد: تأخیر درروند آغاز رأی‌گیری در بروجرد ناشی از اشکالی بود که متأسفانه درروند تائید صلاحیت‌ها رخ داد که این افراد جدید در سیستم‌ها شناسایی نشده بود و به همین دلیل مشکلاتی درروند اخذ رأی به وجود آمد.

وی بیان کرد: این تأخیر درروند تائید صلاحیت‌ها سبب گرفتن فرصت تبلیغات از نامزدها می‌شود و اگر هم کسی صلاحیت نداشته نباید در این ساعات پایانی تائید صلاحیت می‌شد.