رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه انتخابات در برخی روستاهای استان به اتمام رسیده است، با هماهنگی بین فرمانداران، بخشداران و هیات های نظارت امکان آغاز شمارش آرا وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز ، سعید شبستری جمعه شب د با بیان اینکه انتخابات در سراسر استان تا ساعت 22 تمدید شده است، تاکید کرد: تا پایان کامل انتخابات در هیچ یک از شهرهای استان امکان شمارش آرا وجود ندارد.
وی ادامه داد: کسانی که تا این لحظه موفق به رای دادن نشده اند، در ساعات باقیمانده حتما حضور یابند تا شاهد جشن بزرگ حضور مردم باشیم.
شبستری با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات اظهار کرد: در برخی شهرستان ها با کمبود تعرفه مواجه بودیم که بلافاصله تمدیدات لازم انجام و تعرفه ها به شعب مختلف ارسال شد.
وی تاکید کرد: تمامی مجریان انتخابات به هیچ عنوان تا زمان اتمام ساعات انتخابات حق ندارند صندوق ها را باز کنند، حتی اگر زمان رای گیری تمام شده باشد، ولی اگر مردم در شعب حضور داشته باشند باید از آنان اخذ رای شود.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اضافه کرد: در استان آذربایجان شرقی علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در دو حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر و اهر - هریس انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز برگزار می شود.
وی گفت: پس از پایان رای گیری ابتدا آرای ریاست جمهوری و سپس میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا شمارش می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه اهر-هریس و مراغه-عجب شیر برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، 2 میلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه هستند که 66هزار و 102 نفر از آن ها برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در این استان پیش‌بینی شده است.
12هزار و 831 نامزد در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی حضور دارند.
522 صندوق اخذ رأی برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در 2 حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر و اهر- هریس پیش‌بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، 100 صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر است.
20 نفر در حوزه انتخابیه اهر- هریس و 25 نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت دارند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.
برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی، 3‌میلیون و 145هزار برگ رأی و برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، 421هزار برگ رأی تهیه و توزیع شده است.