رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حضور 736 هزار و 389 نفر در شعب اخذ رای مشارکت 83 درصدی مردم استان به ثبت رسید.

به گزارش مرور نیوز، سید سعید شاهرخی ضمن تشکر از مشارکت گسترده مردم در انتخابات گفت: حضور بالنده مردم در انتخابات نشان داد مردم ایران از شعور و درک سیاسی بسیار بالایی برخوردارند و با آراء خود ایده ها و مسیر حرکت دولتها را تعیین می کنند.

وی افزود: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و در 38 سال گذشته با تجربه ارزشمندی که در این عرصه بدست آمده است توانسته ایم هر دوره بهتر از گذشته تمهیدات لازم را برای حضور مردم در پای صندوق های رای مهیا کنیم.

۸۳ درصد مردم استان قزوین در انتخابات شرکت کردند

۸۸۸ هزار واجد شرایط/ 736 هزار شرکت کننده

شاهرخی بیان کرد: تعداد کل واجدین شرائط شرکت در انتخابات دواز دهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین 888 هزار و 278 نفر بودند که از این تعداد 736 هزار وو 389 نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

وی یادآورشد:بااین حضور حماسی مشارکت 83 درصدی مردم استان قزوین ثبت و ضبط شد که این رشد در شهرستانها نیز قابل مشاهده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد:میانگین مشارکت در شهرستان ها نیز به تفکیک در شهرستان قزوین با 76 درصد، شهرستان البرز با 79 درصد، بوئین زهرا با ۹۰.۱ درصد، تاکستان با ۸۰.۱ درصد و آبیک با ۸۲.۷ درصد است.

۸۳ درصد مردم استان قزوین در انتخابات شرکت کردند

شاهرخی تصریح کرد:تعدادکل آرای ماخوذه دراستان 736 هزار و 389 رای است که از این تعداد 395 هزار و 911 نفر از شرکت کنندگان واجد شرایط به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رای دادند و ایشان توانست با کسب ۵۵.۴ درصد آرا بیشترین درصد آرای مردم استان قزوین را به خود اختصاص دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: همچنین 303 هزار و 469 نفر از واجدین شرائط معادل ۴۲.۲ درصد از شرکت کنندگان به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رای دادند و 11 هزار و 907 نفرمعادل ۱.۷ درصد به سید مصطفی میرسلیم و 3 هزار و 958 نفر معادل 6 دهم درصد به سید مصطفی هاشمی طبا رای دادند.

استفاده از صندوق های الکترونیک در شش شهر

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: استفاده از تجهیزات به روز برای راحتی مردم در انتخابات از رویکردهای مسئولان است که در این راستا در این دوره با بهره گیری از صندوق های الکترونیک تجربه خوبی را پشت سر گذاشتیم که می تواند برای دوره های آینده مورد توجه برای اجرا قرار گیرد.

۸۳ درصد مردم استان قزوین در انتخابات شرکت کردند

شاهرخی اضافه کرد: استفاده از صندوق الکترونیک در شش شهر استان از جمله قزوین،
تاکستان، آبیک، الوند، اقبالیه و محمدیه برای اولین بار عملیاتی شد که سرعت عمل در شمارش را بسیار بالا می برد.

شاهرخی تصریح کرد: در 496 شعبه اخذ رای در شهرهای یاد شده، صندوق های الکترونیکی پیش بینی و 529 صندوق سیار نیز برای جمع آوری آرای مردم استان قزوین در نظر گرفته شد.

۱۱۰۸ شعبه اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: از مجموع یک هزار و 108 شعبه اخذ رای تعداد
179 شعبه در شهرستان تاکستان، 82 شعبه در شهرستان آبیک، 52 شعبه در شهرستان آوج، 137 شعبه در شهرستان البرز، 129 شعبه در شهرستان بوئین زهرا و 529 شعبه در شهرستان قزوین جمع آوری آراء را انجام دادند.

۸۳ درصد مردم استان قزوین در انتخابات شرکت کردند

وی اظهارداشت: در استان قزوین 26 هزار نفر در قالب هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی و نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری را انجام دادند که جای تشکر و قدردانی دارد.

شاهرخی اظهار کرد: در انتخابات شوراها چهار هزار و 742 نفر داوطلب نهایی حضور یافتند که از این بین سه هزار و 857 نفر در روستاها و 852 نفر نیز در شهرها نامزد بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآور شد: مردم 25 شهر استان و661 روستای واجد شرایط نامزدهای شوراهای اسلامی خود را انتخاب کردند.