مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: یکهزار و 625 نفر زائر در قالب 12 کاروان امسال برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گزارش مرور نیوز، خلیل دل پاک روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس تقویم کاروان های اعزامی حج تمتع امسال استان هشت کاروان از کلانشهر اراک، 2 کاروان از ساوه، یک کاروان از خمین و یک کاروان نیز به صورت مشترک از محلات و دلیجان است.
وی، کمترین قیمت حج امسال را 11 میلیون 880 هزار ریال و بیشترین آن را 140 میلیون و 880 هزار ریال عنوان کرد و گفت: افرادی که تا 30 آبان ماه سال 1385 اقدام به نام نویسی برای حج تمتع کرده اند، امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: این افراد 10 میلیون ریال به عنوان ودیه به بانک های عامل سپرده بودند که این مبلغ و سود بانکی از زمان نام نویسی تا لحظه اعزام از قیمت اصلی کم می شود.
وی ادامه داد: با پیگیری های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و همچنین همکاری بانک های عامل در مجموع نیز 12 میلیون ریال به همه افراد تخفیف داده می شود.
دل پاک، با بیان اینکه تفاوت قیمت ها به دلیل مدینه قبل و مدینه بعد و همچنین کیفیت هتل ها است، اظهار کرد: اعزام حجاج استان مرکزی از دهم ذی القعده از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران آغاز و آخر همین ماه نیز ادامه دارد.
وی بیان کرد: سفر حجاج بیت الله الحرام استان مرکزی بین 30 تا 33 روز به طول می انجامد و تا اوایل ماه محرم الحرام همزمان با اوایل مهرماه تمامی کاروان ها به وطن بازمی گردند.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی با بیان اینکه حجاج استان مرکزی قبل از اعزام در 12 نشست توجیهی شرکت می کنند، بیان کرد: شرکت در این کلاس های توجیهی الزامی است.
وی، در خصوص اعزام زائران استان مرکزی به عتبات عالیات نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز 6 هزار و 96 نفر از نقاط مختلف این استان به کربلای معلی اعزام شدند.
دل پاک بیان کرد: بیشتر زائران کربلای معلی این استان به صورت هوایی و روزهای یکشنبه از فرودگاه اراک به بغداد اعزام و از بغداد نیز با اتوبوس به کاظمین، کربلا و نجف اعزام می شوند.
وی، قیمت اعزام هوایی به عتبات عالیات را از 14 میلیون ریال تا 17 میلیون و 250 هزار ریال متفاوت دانست و گفت: اعزام زمینی نیز با قیمت 10 میلیون و 500 هزار ریال انجام می شود.
استان مرکزی 12 شهرستان و یک میلیون 414 هزار نفر جمعیت دارد.