کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: گرد و غبار بیشتر مناطق این استان را فرا گرفته و این روند تا پایان امروز(یکشنبه) ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الله علی عسگریان افزود:وضعیت گرد و غبار برای امروز در سطح استان اصفهان وجود دارد و فردا( دوشنبه) از میزان گرد و غبار موجود در هوای استان کاسته خواهد شد.
علی عسگریان گفت: رگبارهای پراکنده، رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید برای امروز ( یکشنبه) بعد از ظهر و شب در سطح استان پیش بینی می شود.
وی افزود: هم اکنون آسمان استان اصفهان قسمتی ابری است و در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای امروز صبح در شهر اصفهان 23 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته 2 درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده است.
علی عسگریان افزود: دمای هوای اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به 34 درجه سانتیگراد و امروز صبح ( یکشنبه) هم در خنک ترین ساعات به 22 درجه سانتیگراد رسید.
وی افزود: خورو بیابانک با 40 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و بوئین و میاندشت با 8 درجه سانتیگراد به عنوان خنک ترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
استان اصفهان در مرکز فلات ایران است و به علت گستردگی زیاد، شامل بخش‌های متعدد کوهستانی و جلگه‌ای و اقلیم چهارگانه آب و هوایی در طول سال است.
استان اصفهان در شمار مناطق خشک و کم بارش منطقه میانی کشور است و در سال های اخیر نیز با پدیده خشکسالی روبرو بوده است.