رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد این استان از اول خرداداه آغاز می شود.

به گزارش مرور نیوز، شیرزاد زرگوشی افزود: ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد این استان بر اساس دستورالعمل اجرایی و مقطع تحصیلی زمان بندی شده است.
وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مقطع ابتدایی از فردا اول خردادماه آغاز و به مدت 15روز ادامه داشته گفت: همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر لغایت 14 تیر و در پایه دهم از هفتم تیر لغایت 20 تیر ماه انجام می شود.
زرگوشی از خانواده ها خواست برای ثبت‌نام دانش آموزانشان در مدارس شاهد به نشانی اینترنتی saja.medu.ir مراجعه و اقدام به ورود اطلاعات مورد نیاز کنند.
وی با اشاره به محدود بودن تعداد مدارس شاهد این استان گفت: اکنون 11مدرسه شاهد در شهرستان های ایلام، ایوان و دهلران وجود دارد که ظرفیت پذیرش این مدارس محدود و حدود 750 دانش آموز بوده که ورود به این مدارس منوط به داشتن سهمیه است.
به گفته وی، ثبت نام در این مدارس بر اساس دستورالعمل وزارت در درجه اول با اولویت فرزندان شهدا، جانبازان باالا 50 درصد و آزادگان بوده و در درجه دوم فرزندان حانبازان زیر 50درصد، رزمندگان، بسیجیان و فرهنگیان در اولویت ثبت نام قرار دارند.
رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: پس از ثبت نام دانش آموزان در این سامانه کد رهگیری به آنها ارایه که پس از اعلام نتیجه قطعی، باید با ارائه مدارک لازم به مدرسه مراجعه کنند و در مدرسه مدارک دانش‌آموز با اطلاعات سیستم مطابقت داده خواهد شد.
100هزار دانش آموز در استان ایلام در یک هزار و 300واحد آموزشی در سال تحصیلی جاری به تحصیل اشتغال دارند.