دولت عراق تبدیل نقطه مرزی چیلات در محدوده شهرستان دهلران را به عنوان یکی دیگر از گذرگاه مرزی و رسمی ایران و عراق تصویب کرد.

به گزارش مرور نیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با اشاره به ضرورت اجتماعی،اقتصادی و اهمیت ارتباطی گشایش گذرگاه در محدوده مرزی شهرستان دهلران با کشور همسایه، افزود: مردم و مسوولان استان میسان عراق نیز مستمر بر گشایش چیلات به عنوان گذرگاه مرزی تاکید داشته و مطرح کرده اند.

حشمت الله عسگری افزود: با توجه به پیگیری مستمر مدیریت استان و با رایزنی مسئولان وزارت امور خارجه، به تازگی دولت عراق ایجاد گذرگاه ارتباطی چیلات بین دو استان ایلام و میسان را تصویب و به وزارت داخلی عراق و استان میسان برای اجرا ابلاغ کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام یادآور شد: به زودی یک کمیته مشترک برای هماهنگی و انجام دیگر مراحل مورد نیاز برای گشایش این نقطه مرزی در کیلومتر 27شهر دهلران به عنوان یکی از نزدیکترین نقاط دسترسی به مناطق راهبردی و جمعیتی کشور عراق تشکیل می شود.

عسگری با بیان اینکه هم‌اکنون احداث زیرساخت‌های لازم از قبیل راه دسترسی در این نقطه مرزی در دست اقدام است، تصریح کرد: به دلیل فاصله 300 کیلومتری نقطه مرزی چیلات تا شهر نجف اشرف گشایش این مرز به خصوص در ایام اربعین به منظور تسهیل در تردد زائران عتبات عالیات دو کشور بسیار حائز اهمیت است.