سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز با اشاره به عدم ثبت تعدادی از صورتجلسات صندوق های اخذ رای گفت: علت این امر وجود مغایرت بین آمار صورتجلسه ها و تعرفه های رای مصرف شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری اهواز، نبی اله خون میرزائی افزود: تا ساعت 24 روز یکشنبه 31 اردیبهشت 404 صندوق اخذ رای از413 صندوق اخذ رای شمارش شده که در این صندوق ها تعداد کمی از صورتجلسات تنظیمی در محل شعبه به علت اشکال در ارقام و اعداد مندرج در صورتجلسه قابلیت ثبت در سامانه را ندارند و سامانه به علت خطای اعداد آنها را نمی پذیرد.
وی ادامه داد: روشن ترین علت این خطا، مغایرت تعداد آرای صورتجلسه شده با آمار تعرفه های مصرفی است.
خون میرزایی افزود: صندوق های اخذ رای که اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده است، به هیات نظارت شهرستان ارسال خواهد شد، تا هیات نظارت شهرستان بر اساس اطلاعاتی که در صورتجلسات ثبت کرده است، آنها را به لحاظ کمی راستی آزمایی و درباره آنها قضاوت کند.
وی گفت: پس از بررسی آنها در صورت تایید، به هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اعلام می کند، و در غیراینصورت به ستاد انتخابات ارجاع می دهد، تا ستاد انتخابات بر اساس بررسی صورت گرفته توسط هیات نظارت، مغایرت ها را رفع کند.
خون میرزایی اظهار کرد: تعدادی از شعب در حال بازشماری هستند ونتایج آن ملاک عمل خواهد بود.
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز تاکید کرد: آمار نتایج اعلام شده از سوی فرمانداری اهواز تا کنون غیرقطعی است و آرای قطعی پس از تایید هیات نظارت قابل انتشار است.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
600 نفر در این دوره از انتخابات اهواز نامزد شده بودند.
در پی انتشار لیست های جعلی از منتخبان شورای اسلامی شهر اهواز از روز شنبه در فضای مجازی، تعدادی از نامزدهای این دوره از انتخابات با مراجعه به فرمانداری نسبت به این مساله اعتراض کرده و مدعی تقلب در روند انتخابات و بازشماری آرا شدند. از عصر دیروز تعدادی از نامزدها و هواداران آنها با تجمع در مقابل ستاد انتخابات اهواز خواستار بررسی تقلب در این انتخابات شدند.