فرماندار رفسنجان گفت: مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رأی در 29 اردیبهشت ماه در جامعه نشاط سیاسی ایجاد کردند لذا می توان گفت، انتخابات یک نشاط سیاسی است.

به گزارش مرور نیوز، حمید ملانوری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه رفسنجان افزود: مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با اطاعت از امر رهبری و پاسداشت خون شهدا و احساس مسئولیت و وظیفه در پای صندوق های رای حاضر شدند.
وی تصریح کرد: مردم با حضور گسترده در انتخابات، اقتدار نظام و رهبری را حفظ کردند و موجب ایجاد نشاط و انرژی در جامعه شدند.
فرماندار رفسنجان از مردم به دلیل حضور گسترده در انتخابات و انتخاب نامزدهای اصلح تشکر و قدردانی کرد و این پیروزی سیاسی را به همه هموطنان در داخل و خارج از کشور تبریک گفت.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه انتخابات در ایران در اوج امنیت و آرامش برگزار شد بیان کرد: دشمنان از هر فرصتی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کنند اما نتوانستند از انتخابات سرنوشت ساز کشورمان سر سوزنی سود ببرند.
وی ادامه داد: جمعیت رفسنجان بر اساس آخرین سرشماری بیش از 311 هزار نفر است که بنا به اعلام اداره کل ثبت احوال استان کرمان بیش از 203 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.
ملانوری خاطرنشان کرد: بیش از 153 هزار نفر در رفسنجان رأی خود را به صندوق انداختند که از این میزان نیز بیش از 149 هزار رأی صحیح و بقیه بدون اسم یا باطل بوده است.
فرماندار رفسنجان گفت: 75.5 درصد مردم این شهرستان در انتخابات شرکت کردند و رفسنجان از این نظر رتبه برتر استان کرمان را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم رفسنجان در انتخابات از میانگین کشوری بیشتر است تصریح کرد: این امر بیانگر این است که مردم به نظام و رهبری اهمیت می دهند.
وی با اشاره به اینکه سه هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت و غیره کار برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری در رفسنجان را بر عهده داشتند گفت: می توان گفت برگزاری انتخابات در ایران در مقایسه با انتخابات کشورهای دیگر از جمله آمریکا بانشاط و آرام برگزار شده است.
فرماندار رفسنجان گفت: اهالی این شهرستان با مشارکت 75.5 درصدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا توانستند رتبه برتر استان کرمان را به دست آورند.