فرماندار اردبیل گفت: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر اردبیل به صورت قانونی تا دو روز فرصت شکایت دارند و شکایت‌ها با جدیت توسط عوامل مربوطه بررسی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، جواد زنجانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر اردبیل به صورت قانونی تا دو روز فرصت شکایت دارند و شکایت‌ها با جدیت توسط عوامل مربوطه بررسی می‌شود و نتایج نهایی بعد از بررسی‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به این که انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در اردبیل با سلامت کامل برگزار شد، افزود: در این انتخابات بیش از هشت هزار عوامل اجرایی مشارکت داشتند که خوشبختانه انتخابات به صورت باشکوه و قانونمند و با حضور حداکثری مردم برگزار شد.

فرماندار اردبیل با بیان این که لیست منتخبان شورای شهر اردبیل دیشب ساعت 23 بعد از تطبیق اطلاع‌رسانی شد، گفت: قبل از این زمان در کانال‌ها و فضای مجازی لیستی ارائه شده بود که این امر بدون تطبیق بوده و لیست نهایی دیشب اعلام شد.

زنجانی تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت ما در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا امانتداری و حضور حداکثری مردم بود که این امر محقق شد و برنده واقعی انتخابات 29 اردیبهشت ماه ملت ایران بودند.

وی اظهار کرد: روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اردبیل به صورت منظم و باشکوه برگزار شد و در هر صندوق بیش از 20 نفر عوامل اجرایی وجود داشت که صحت انتخابات را تائید می‌کردند.

فرماندار اردبیل افزود: مجوز جشن نامزدهای پیروز انتخابات شوراهای اسلامی شهر اردبیل باید با هماهنگی فرمانداری برگزار شود، چرا که اولویت ما قانون بوده و در این زمینه هیچ کوتاهی انجام نمی‌شود.

زنجانی با بیان این که تخلفات انتخاباتی توسط مسئولان قضائی رسیدگی می‌شود، گفت: مردم ولایتمدار اردبیل حماسه‌ای بزرگ در روز انتخابات خلق کردند و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کردند.

وی بیان کرد: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر به صورت قانونی می‌توانند شکایت خود را با داشتن سند و مدارک قانونی اعلام کنند و با هر گونه تجمع غیرقانونی توسط دستگاه‌های مربوطه برخورد قانونی انجام خواهد شد.