معاون فرهنگی و امور جوانان استان سمنان گفت: از مسائلی که باید در دولت دوازدهم به آن پرداخته شود کاهش بازه سنی مدیران است بگونه‌ای که جوانان در چرخه مدیریتی کشور قرار بگیرند و به نوعی حضور مدیریتی آنان بازسازی شود.

مصطفی مرادی در گفت وگو با مرور نیوز، با بیان اینکه اشتغال ریشه بسیاری از مسائل حوزه جوانان است، اظهار کرد: بسیاری از مسائل جوانان اعم از بیکاری، آسیب‌های اجتماعی،اعتیاد و ازدواج با افزایش اشتغال و کاهش بیکاری حل می‌شود. به عبارت دیگر پایه و اساس پیگیری مسائل جوانان باید موضوع اشتغال و کاهش بیکاری باشد تا مشکلات دیگر نیز به تبع آن رفع شود.

به گفته وی، اگر دستور رییس جمهور مبنی بر احیای سازمان ملی جوانان پیگیری شود بسیاری از مسائل جوانان مانند ازدواج، اوقات فراغت و...حل خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: وام‌های ازدواج تقریبا به نحو مطلوبی پیگیری شد. در حوزه پیش از ازدواج نیز باید اقداماتی انجام شود اما با ساختار فعلی وزارت ورزش و جوانان اتفاق خاصی نخواهد افتاد. در حقیقت اتفاقات ویژه بعد از احیای سازمان ملی جوانان رخ خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: احیای سازمان ملی جوانان به عنوان اولین گام است که اگر درست برداشته شود، سیاستگذاری برای رفع معضلات جوانان راحت تر خواهد بود.هیچ سیاست‌مدار و تحلیل‌گری را نخواهید یافت که از ادغام دو حوزه ورزش و جوانان دفاع کند. آنان معتقدند این ادغام اشتباه بوده زیرا ورزش به حوزه جوانان آسیب رسانده است و باید حداقل ساختارهایی که هم تراز و هم وزن هستند با یکدیگر ادغام شوند.

مرادی در پایان با اشاره به سمن‌های جوانان تصریح کرد: بهتر است مشارکت‌های اجتماعی جوانان هدفمندتر در قالب تشکل‌ها پیگیری شود.