مشهد- ایرنا- جهانگرد آلمانی در سفر پنج ساله با پای پیاده، پیام صلح و دوستی را به مشهد رساند.

به گزارش مرور نیوز، 'توماس هاینریش اشموکل' جهانگرد آلمانی که مدت پنج سال است سفر خود را با پیام صلح و دوستی آغاز کرده است روز دوشنبه به مشهد مقدس رسید.
این جهانگرد که تحصیلکرده رشته اقتصاد است، گفت: سالها به امور بیمه اشتغال داشتم و در 50 سالگی سفرم را از آلمان به مقصد خاور دور با هدف صلح جهانی آغاز کرده ام.
وی افزود: برای شروع سفر، کار را رها کردم و در زمینه ‌های صلح، ادیان، عرفان و اسلام به تحقیق و بررسی پرداختم.
وی با بیان اینکه حدود پنج سال است که هامبورگ را ترک کرده ام، اظهار کرد: تاکنون به کشورهای سوریه، ترکیه، ارمنستان و ایران سفر کرده ام و مسیر حرکت خود را در کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، تبت و میانمار ادامه خواهم داد.
این جهانگرد گفت: در این مدت 20 هزار کیلومتر را طی سه سال پیموده و 2 سال نیز برای انجام فعالیت ‌های صلح ‌طلبانه در کشور ارمنستان توقف داشته ام.
وی ادامه داد: با آغاز جنگ در سوریه، کمک به پناه ‌جویان سوری را در اولویت سفر خود قرار داده ام.
اشموکل افزود: با ورود به ایران از شهرهای تبریز، مغان، زنجان، قزوین، تهران، دماوند، سمنان، سبزوار، نیشابور عبور کرده و به مشهد رسیده ام.
وی گفت: در سفر به مشهد صحن و سرای حرم مطهر رضوی مرا مجذوب کرد و تحت تاثیر شکوه این بارگاه منور قرار گرفتم زیرا حرم حضرت امام رضا (ع) همانند آینه ای است که زیبایی ‌های درون انسان‌ ها را منعکس می ‌کند.