مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یکی از برنامه های این نهاد را ترویج سنت های حسنه الهی در سطح جامعه بخصوص در ماه رمضان ذکر کرد و گفت: در همین راستا پنج برنامه محوری توسط این نهاد در ماه رمضان اجرا می شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدرسول شیخی زاده روز سه شنبه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: یکی از برنامه های این نهاد در ماه رمضان طرح اکرام ایتام است و تلاش ما در این طرح شناسایی ایتام و همچنین جذب حامی برای آنان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان هزار و 340 یتیم تحت حمایت حامیان قرار دارند، اظهار کرد: اطعام نیازمندان با سرانه 120 هزار ریال از دیگر طرح های این نهاد برای ماه مبارک رمضان است و برای کل استان 110 هزار نفر مدنظر قرار گرفته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان طرح مفتاح الجنه را از دیگر طرح های این نهاد عنوان کرد و گفت: این طرح با حضور مسئولان دستگاه های مختلف و خیرین انجام شده و بنا داریم در این طرح خیران را به منزل نیازمندان واقعی ببریم.
وی همچنین کمک به زندانیان بدهکار و بی بضاعت تحت عنوان طرح رحمت و جمع آوری صحیح و به موقع زکات فطره را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام ماه مبارک رمضان توسط این نهاد ذکر کرد.
شیخی هدف از اجرای این برنامه ها را ترویج سنت حسنه الهی در میان آحاد جامعه عنوان و ابراز امیدواری کرد این نهاد بتواند با همکاری مسئولان این برنامه ها را همچون گذشته به نحو احسن انجام دهد.
وی در ادامه به فعالیت های این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پرداخت 370 میلیارد ریال کمک معیشت به 44 هزار و 675 خانوار تحت پوشش، 848 مورد کمک به اجاره مسکن و پرداخت 14 میلیارد ریال کمک های مورد به هشت هزار و 730 نفر از جمله فعالیت های انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی به هفت هزار و 33 دانش آموز، تامین شهریه هزار و 201 نفر از دانشجویان بی بضاعت، کمک به رفع سوء تغذیه هزارو 700 کودک و تامین جهیزیه چهار هزار و 704 را از دیگر فعالیت های این نهاد در سال گذشته عنوان کرد.
هم اکنون بیش از 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از حمایت ها و خدمات این نهاد بهره مند می شوند.