زاهدان - ایرنا - مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 343 فعالیت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به منظور ایجاد شور و نشاط در 58 دانشگاه کشور انجام شد.

به گزارش مرور نیوز دکتر فضل الله ایرجی کجوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عمده این فعالیت ها شامل 115 سخنرانی، 40 مناظره، 80 تریبون آزاد، بیش از 60 نشست و میزگرد و گردهمایی بوده است که سبب شور و نشاط و حضور حداکثری جوانان در انتخابات شد.
وی گفت: گسترش و هم افزایی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و توانمند سازی و دانش افزایی در حوزه های مختلف در دانشگاهها از جمله اولویت های وزارت علوم است.
وی بیان کرد: عمده فعالیت های فرهنگی وزارت علوم در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، دینی، مذهبی و قرآنی است که در قالب تشکل های سیاسی، انجمن های علمی، کانون های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، هنری، رسانه ای و دانشجویی انجام می شود.
وی گفت: در چهار سال اخیر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای کشور از نظر کمی و کیفی بر اساس آمار و مستندات درحال گسترش و برخی از آنهایی که متوقف شده بود از جمله جشنواره رویش، حرکت و غیره نیز رونق گرفته است.
وی تاکید کرد: سال گذشته حدود 105 هزار فعالیت فرهنگی و اجتماعی و غیره در دانشگاههای کشور برگزار شد که روند رو به توسعه را نشان می دهد.
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد تشکل های اسلامی در دانشگاههای کشور را بیش از 200 تشکل اسلامی عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید حدود 90 تشکل در دانشگاههای سراسر کشور ایجاد شده است.
ایرجی کجوری تعداد انجمن های علمی مجوز دار دانشگاهی کشور را هشت هزار انجمن ذکر کرد و افزود: هم اینک از این تعداد بیش از پنج هزار انجمن فعال است.
وی با اشاره به هفتمین جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویی کشور که بعد از حدود هشت سال دوباره برگزار می شود اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بخش فیلم این جشنواره در دانشگاه سیستان و بلوچستان و بخش عکس آن در دانشگاه دریانوردی چابهار آذرماه امسال برگزار می شود.
وی آخرین فرصت برای ارسال عکس را 30 مهرماه و فیلم را اوایل آبان ذکر کرد.
وی با اشاره به اهمیت دانشگاههای نسل سوم یا کارآفرین گفت: وزارت علوم در حوزه فعالیت های فرهنگی به این سمت حرکت می کند که آموزش مهارت را در دانشگاهها افزایش دهد تا افراد در زمینه هایی که علاقه مند هستند مهارت کسب کنند.