سنندج – نماینده ولی فقیه در کردستان حفظ وحدت و همدلی در بین کشورهای اسلامی را مهمترین راهکار در راستای مقابله با دشمنان اسلام عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی که همراه با هیئت از ایران برای شرکت در سمینار بین المللی دیدگاه های معاصر امام شافعی به کشور اندونزی سفر کرده است، با شخصیت های علمی، تقریبی و دانشگاهی اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در این نشست بیان کرد: در گذشته جدال های فراوانی برای تسلط بر کشورهای اسلامی صورت گرفته و قدرت‌های اروپایی برای به‌دست گرفتن حق انحصاری تجارت در کشورهای مسلمان، در این منطقه با یک‌دیگر رقابت و جدال داشتند .

آیت الله حسینی شاهوری عنوان کرد: امروزه البته در اندونزی روش‌های نقش‌پردازی کلاقه‌ای که از روش‌های بسیار قدیمی اندونزیایی است ابزار خوبی برای نشان دادن فرهنگ و قدمت این کشور اسلامی است .

وی افزود: دنیای اسلام این ظرفیت را دارد که با اتحاد و انسجام از حقوق مسلمانان و ملت‌های دیگر دفاع کند و در برابر متجاوزین ایستادگی کنیم .

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: باید زمینه‌های آشنایی هرچه بیشتر مردم با افکار بزرگان دینی همچون امام شافعی را فراهم کنیم چون این افکار در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته و برای امت اسلامی مایه ی خیر و برکت بوده است .

وی گفت: این سمینارها و نشست ها برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت امام شافعی و آشنایی هر چه بیشتر پیروان مذاهب اسلامی با تفکرات معتدل ایشان برگزار شده است و زمینه همکاری بیشتر ایران را با کشور دوست و برادر، اندونزی فراهم می کند .