مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد با اشاره به ضرورت اجرای گسترده طرح باسوادی اولیای دانش آموزان، گفت: بیش از 90 درصد جمعیت بالای شش سال استان یزد باسواد هستند.

به گزارش مرور نیوز ، «احمد شیرزاد» با اشاره به اجرای طرح روایت پژوهی به مناسبت هفته معلم در استان یزد،‌ اظهار کرد: آموزشیاران نیز خاطرات خود را به ستاد بزرگداشت مقام معلم استان ارسال تا درکتاب روایت پژوهشی معلمان ثبت و زحمات آنان ماندگار شود .

وی با اشاره به ضرورت تدوین کتاب‌های سوادآموزان در دوره تحکیم، گفت : این کتاب‌ها را متناسب با نیازهای سوادآموزان استان تدوین کنید .

«مرآت امین الرعایا» معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد هم به جایگاه سواد استان یزد در بین استان های کشور اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی آماری سال گذشته کشور 90.9 درصد جمعیت بالای شش سال استان یزد باسواد هستند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این که استان یزد بعد از استان‌های تهران، البرز و سمنان در رتبه چهارم کشور قرار دارد، افزود: آمار باسوادان گروه سنی بالای شش سال در استان یزد رشد قابل قبولی داشته است.

وی گفت: سوادآموزی استان در این گروه سنی 3.1 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته است و جایگاه یزد را از رتبه ششم به رتبه چهارم کشوری ارتقاء داده است .

امین الرعایا میزان باسوادی استان در گروه سنی هدف سوادآموزی 10 تا 49 سال را 96.58 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین باسوادی کشور دراین گروه سنی 94.7 درصد است و استان یزد نسبت به میانگین کشوری درجایگاه بالاتری قراردارد .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تداوم اجرای طرح سوادآموزی با ارائه بن تشویقی یک میلیون تومانی به روستائیان خبرداد و گفت: برگزاری کلاس های آی سی دی ال، آموزش کامپیوتر و کلاس زبان نیز از دیگر برنامه‌های امسال سوادآموزی برای سوادآموزان دردوره های مختلف است .

این مقام مسئول در پایان، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس سوادآموزان، تهیه دو عنوان کتاب برای سوادآموزان استان، برگزاری جشن شکرگزاری برای آنانی که باسواد می شوند و جمع آوری خاطرات آموزش دهندگان ازدیگر برنامه های معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد درسال جدید است.