معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از بهره برداری از مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با مرور نیوز با اشاره به اینکه معاینه فنی خودروها یکی از مهم ترین مباحث مورد نظر در کاهش آلاینده ها در کلانشهرها است، اظهار داشت: بر این اساس در حال حاضر در سطح شهر اصفهان 11 مرکز معاینه فنی برای خودروهای سبک راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه عدم وجود معاینه فنی خودروهای سنگین یکی از مشکلات شهر اصفهان بود، تصریح کرد: بر این اساس از یک سال گذشته در این خصوص ورود پیدا کردیم و با دریافت مجوزهای لازم از اداره کل راه و شهرسازی راه‌اندازی این مرکز نیز در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین از آذرماه سال گذشته در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع آغاز شده است، ابراز داشت: این پروژه تاکنون با اعتبار 20 میلیارد ریال 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اصفهان در هر شیفت کاری به 60 خودرو خدمات رسانی میکند، افزود: امکان فعالیت دو شیفته این مرکز نیز وجود دارد.

صلواتی با اشاره به اینکه این مرکز خودروهای سنگین و اتوبوس ها را پذیرا خواهد بود، اضافه کرد: این پروژه تا پایان خرداد ماه در بلوار فرزانگان که محل اصلی عبور خودروهای سنگین است بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین می تواند مقدمه اجرایی طرح محدوده های کم انتشار باشد، افزود: در این طرح همه خودروها دارایی برچسب و مجوز عبور و مرور در سطح شهر اصفهان می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه اتوبوس های شرکت اتوبوسرانی اصفهان اولین مشتریان مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین خواهد بود، گفت: همچنین اتوبوس های سرویس دانشگاه و شهرهای اطراف نیز می تواند به این مرکز مراجعه کنند.