فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: تا پایان سال 95 به همت سپاه پاسداران، افزون بر 3000 هزار پروژه در شمالغرب کشور به پایان رسید.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمدتقی اوصانلو ظهر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از فاز اول طرح احیاء و توسعه اراضی کشاورزی 2500 هکتاری آراز 3-دشت شیبلو و افتتاح 3 هزار طرح محرومیت زدایی و مردمیاری شمالغرب که در محل سد مخزنی ارس 2 برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع امنیت که مسئله روز منطقه است در جایگاه نخست قرار داریم و همیشه باید این مهم را بر روی دوش خود احساس کنیم و آن را به جوانان و فرزندان خود منتقل کنیم.

وی افزود: دشمنی‌ها علیه ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران استمرار دارد و باید روز به روز هوشیارتر شویم و دفاع خود را همیشه حفظ کنیم و نباید بیش از بیش به مسائل روزمرگی توجه کنیم چرا که دشمن می‌تواند به ما ضربه بزند.

اوصانلو بیان کرد: امنیت پایدار باید ایجاد شود که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرای اقداماتی را انجام داده است و محرومیت زدایی از مردم و ایجاد بصیرت در نهاد مردم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: به سبب وجود وحدت و هماهنگی بین مسئولان کشوری عملیات بسیاری انجام شده است که می‌توان به پاکسازی 1600 کیلومتر مربع که در اشغال ضد انقلابی‌ها بود اشاره کرد و 960 کیلومتر جاده تا ارتفاع 1600 متری ایجاد شده است وبیش از یک هزار کیلومتر آسفالت تعمیر شده است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) تأکید کرد: با میله گذاری مرزی در مناطق آزاد شده فقدان میله های مرزی نیز مرتفع شد.

وی اظهار کرد: با تعامل مسئولان ناجا، اداراه اطلاعات و نیروهای انتظامی امنیت در منطقه تثبیت شده است و باید پیوسته این نعمت الهی را قدر بدانیو در حفظ و ارتقاء آن نهایت تلاش خود را به‌کار گیریم.

اوصانلو بیان کرد: سند راهبردی شمالغرب پس از مطالعه کارشناسان در راستای توسعه امنیت پایدار مردمی غرب تهیه شده است و پس از طی مراحل در ستاد کل قوا و در نهایت شورای امنیت ملی تصویب شد و ابلاغ گردید.

وی تصریح کرد: اقدامات مردم یاری و محرومیت زدایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود چرا که این نهاد به‌عنوان نهاد انقلابی از دل مردم جوشیده است و در همه حال تلاش می‌کند مردمی بماند و از ائمه معصومین به ویژه علی (ع) الگو می‌گیرند تا به مستضعفین و محرومین کمک کنند چرا که مردم ولی نعمت کشور هستند و مسئولین باید تأمل کنند که برای ولی نعمتهای خود چه اقداماتی انجام داده‌اند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)افزود: لحظه‌ای از محرومیت زدایی و توجه به مناطق مرزی غفلت نکرده‌ایم و از فرصت‌های به‌دست آمده اقدامات بسیاری برای پیروزی انجام داده‌ایم تا جوانان را جذب کنیم تا از پیوستن آنان به گروهک‌های ضدانقلاب جلوگیری کنیم.

وی گفت: از سال 88 اقدامات محرومیت زدایی را شروع کرده‌ایم که نقطه اوج ما سال 93 بود تا مردمان مرزی به ایران اسلامی همیت بالا و تعصب بیشتری نسبت به کشورهای خارجی داشته باشند و بی‌توجهی به محرومان زمینه جذب جوانان به کروهگ‌های ضد انقلاب را به اوج می‌رساند.

اوصانلو بیان کرد: کمک به احداث حوزه‌های علمیه، احداث مساجد، احداث و ساخت غسالخانه، احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث پل‌های روستایی، کمک در اجرای پروژه های ابرسانی، احداث مزار شهدا از جمله پروژه‌هایی هستند که در شمالغرب درسال‌های 94 و 95 انجام داده‌ایم.

وی گفت: کمک به یکپارچه سازی اراضی کشور، استفاده کشور از آب‌های مرزی، دستیابی به امنیت غذایی، بهره‌برداری از منابع آبی و خاکی، ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی، پیشگری از خالی شدن مناطق مرزی و الگو سازی در جامعه آحاد هدف از دیگر اقدامات ماست.