مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه اگر امر به معروف در جامعه انجام نشود احکام اسلامی نیز اجرا نخواهد شد گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان و ادبیات مسئولان تبدیل شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام مختار کرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در سنندج افزود: شرایط امر به معروف در جامعه ما فراهم نیست و باید مدیریت در این حوزه به درستی انجام شود و کسانی که این فریضه را در جامعه بد جا انداخته اند پاسخگو باشند.
وی اظهار کرد: اگرچه موانع بر سر راه امر به معروف در جامعه زیاد است اما باید سعی شود موانع را از سر راه برداشت چون این مهم حکم الهی است و همه موظفیم آن را در جامعه اجرا کنیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: اسلام به درستی فرائض الهی را تکلیف کرده و نظارت و کنترل 2 فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به تشویق و تبلیغ دارد.
وی بر ایجاد حساسیت لازم و تشریح آثار و نتایج امر به معروف و نهی از منکر، تعلیم و تربیت عمومی، رفع موانع اجرای امر به معروف و نهادینه کردن آن در جامعه تاکید کرد و افزود: این موارد باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
حجت الاسلام کرمی با تاکید بر دعوت مردم به ارزش‌ها و خوبیها و ایجاد بستر مناسب توسط نهادها و موسسات برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: باید کاری کرد که خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را به جامعه بسپارند.
وی همچنین اظهار کرد: اگر به عنوان پیروان پیامبر، علاقه مندان دین اسلام و به عنوان مسلمان نگران جامعه هستیم و برای سلامت جامعه احساس مسئولیت می‌کنیم باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم.