اخبار خوشی از پلی اکریل در راه است، توضیحات فرماندار دربازار باره انتخابات مجلس در اصفهان، تحریم خرید جوجه یک روزه در اصفهان و ثبت 4 برابری ارزش صادرات اصفهان در مقابل واردات از مهمترین مطالب روزنامه های امروز پنجشنبه در استان اصفهان بود.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه 'نسل فردا' در مطلبی به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: صاحبان این کارخانه حضور ندارند ولی خوشبختانه مجموعه زیر نظر هیئت حمایت از صنایع قرار گرفته و امیدواریم به زودی اخبار خوبی از این مجموعه منتشر کنیم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از استاندار اصفهان نوشت: تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی، امری بسیار مهم و اساسی و مسئولیت مهم صنعت گردشگری است.
رسول زرگرپور افزود: گردشگری در استان اصفهان باید به صنعتی فراگیر و محوری تبدیل شود که این امر نیازمند مسیری سخت است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون عمرانی استاندار اصفهان نوشت: تامین مالی قطار سریع السیر اصفهان- تهران قطعی شد.
محمد علی طرفه افزود: با همت مدیریت راه و استانداری، تامین مالی این پروژه قطعی و با باز کردن اعتبارات اسنادی، اولین پرداخت به پیمانکار انجام شده است.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با اشاره به توضیحات فرماندار درباره انتخابات مجلس در اصفهان نوشت:آرای هیچ یک از صندوق های این حوزه انتخابیه در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی باطل نشده و اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در این باره دور از واقعیت است.
احمد رضوانی افزود: 175 هزار و 639 برگ رای از 964 صندوق انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه باطل اعلام شده است که این تعداد، رای باطله ماخوذه است.
وی گفت: این برگه های رای باطله به صورت ناخوانا، سفید و یا به نام سایر نامزدهایی که صلاحیت آنها به تائید هیات نظارت نرسیده در صندوق های رای انداخته شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از شهردار اصفهان در آیین بهره برداری از طرح های منطقه 3 ، نوشت: روزهای پر ترافیکی را از نظر افتتاح پروژه های عمرانی در اصفهان پیش رو داریم.
مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه بیشتر پروژه های عمرانی در شهر اصفهان به بهره برداری رسیده است، از افتتاح بقیه پروژه های شاخص شهری تا عید فطر خبر داد.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از رئیس اتحادیه مرغداران استان اصفهان نوشت: بیش از دو هزار و 300 مرغدار استان اصفهان به علت افزایش 70 درصدی جوجه یک روزه در شش ماه اخیر، خرید جوجه از واحدهای جوجه کشی را به منظور ایجاد تعادل در قیمت ها به مدت 15 روز تحریم کردند.
فرهاد جعفریان با بیان اینکه جوجه یک روزه در بازار با قیمت دو هزار و 500 تومان به فروش می رسد افزود: این در حالی است که قیمت واقعی حتی در شرایط رونق بازار نباید بیشتر از یک هزار و 400 تومان باشد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان نوشت: پلیس اتباع خارجی با پدیده دست فروشی گردشگران پاکستانی و چینی در اصفهان مقابله کند.
عباس شیردل افزود: برخی از گردشگران پاکستانی و چینی با کیف های دستی خود در میدان امام (ره) اقدام به فروش کالا می کنند که مقابله با این پدیده وظیفه پلیس اتباع خارجی است.
شیردل افزود: من عکس این پدیده را در شبکه های اجتماعی دیدم اما در میدان امام (ره) چیزی مشاهده نکردم.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'قیمت گوشت قرمز کاهش می یابد'به نقل از علی اکبر نجفی ،مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان نوشت: با عرضه گوشت قرمز تولید شده توسط عشایر به بازار که از 10 خرداد امسال انجام می شود، قیمت این ماده پروتئینی در اصفهان به میزان حدود 20 درصد کاهش می یابد.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'ثبت 4 برابری ارزش صادرات اصفهان در مقابل واردات' نوشت: بخش خصوصی و صادرکنندگان، نیازمند مشوق های صادراتی هستند.
این روزنامه می افزاید: صادرات اصفهان در 3 سال گذشته، همواره روندی مثبت و رو به صعود داشته است ، روندی که در مقایسه با سال های پیش از آن، از جهشی نسبی برخوردار بوده و این ذهنیت را بوجود آورده که سیاست های صادراتی این استان، شرایط مطلوبی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود 50 هزار تبعه خارجی در مدارس اصفهان تحصیل می کنند نوشت: دستورالعمل جدیدی برای ثبت نام امسال ابلاغ نشده است.
مهدی سلیمانی درباره ثبت نام دانش آموزان خارجی در مدارس استان اصفهان گفت: دانش آموزان خارجی که سال گذشته در مدارس استان تحصیل کرده اند در سال تحصیلی آینده نیز ثبت نام خواهند شد.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان نوشت: برای تغییر کارت ملی تا پایان امسال فرصت باقی است .
غفرانی با اشاره به اینکه برای تعویض کارت ملی نمونه قدیم تا پایان امسال زمان باقی است افزود: برای زمان تغییر شناسنامه ها هنوز تصمیم گرفته نشده، با وجود این شناسنامه های قدیم به دو دلیل نیاز به تعویض دارند، اول به دلیل مکانیزه شدن و امنیت بیشتر و دوم به این جهت که غالبا شناسنامه های در دست مردم مخدوش و معیوب است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت: مشاغل کاذب از میدان امام (ره) خارج می شوند.
فریدون الهیاری افزود: در جلسه ستاد ساماندهی میدان امام (ره) که به ریاست استاندار برگزار می شود تصمیم گرفته شد با سر رسید زمان اجاره فروشگاههای موقوفه ، مشاغل کاذب در میدان امام (ره) جمع آوری شود.
الهیاری با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد از کالاهای صنایع دستی خارجی در میدان امام جمع آوری شده است گفت: بیش از 500 فروشگاه به جز فروشگاههای بازار قیصریه در میدان امام فعالیت می کنند که 70 تا 80 فروشگاه وقف صارم الدوله بوده که استاندار قبلی اصفهان اداره آن را بر عهده گرفت.