رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، شهسوار قایدی اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای تامین برخی از کالاها به ویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در این ایام طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در دشتستان اجرا می‌شود.

وی افزود: فعالیت تیم‌های بازرسی‌ اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در این طرح تشدید خواهد شد و این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان دشتستان اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌توان به تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌ اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خاطرنشان کرد: اقلام نظارتی مورد تاکید در این طرح شامل خرما، برنج، قند و شکر، شیرینی‌های پرمصرف، اقلام لبنی و پروتئینی است.

وی همکاری همه صنوف با بازرسان در اجرای این طرح را ضروری دانست و تاکید کرد: رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها، صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا و ... از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح است که همه صنوف ملزم به رعایت آن هستند.

قایدی تصریح کرد: ستاد خبری اداره صنعت معدن و تجارت دشتستان نیز همزمان با اجرای طرح به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی، شکایات خود را از طریق شماره تلفن 124 ستاد خبری این سازمان برای رسیدگی اعلام کنند.