رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: 75 اثر میراث‌فرهنگی و تاریخی شهرستان ابهر ثبت‌ ملی شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز عباس شمشیری، اظهار کرد: ثبت آثار میراث‌فرهنگی در فهرست آثار ملی، علاوه بر ایجاد زمینه معرفی هرچه بیشتر، امکان حفاظت و مرمت آثار را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 75 اثر تاریخی شهرستان ابهر ثبت ملی شده‌اند، گفت: 115 اثر دیگر تاریخی و میراث‌فرهنگی در ابهر شناسایی شده‌اند.

شمشیری با بیان اینکه مردم نقش مهمی در حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی هر منطقه دارند، خاطرنشان کرد: تا مردم پای کار نباشند، نمی‌توان در این زمینه کاری پیش برد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: میراث‌فرهنگی هر منطقه بخشی از هویت و گذشته افراد است و خاطراتی است که مردم از گذشته خود دارند.

شمشیری تصریح کرد: رویکردی که اخیرا یونسکو به آن توجه ویژه‌ای دارد، انتقال گذشته آثار تاریخی به صورت قصه برای عموم مردم است، زیرا بیان اطلاعات فیزیکی و تاریخی هر اثر به تنهایی نمی‌تواند ارتباط لازم با مخاطب را ایجاد کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: بیان قصه‌گونه گذشته هر اثر موجب ایجاد ارتباط عاطفی مخاطبان با گذشته می‌شود که به نوبه خود احساس مسئولیت بیشتری در نگه‌داری از حفظ آثار را به دنبال خواهد داشت.