رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: مستشاران شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان ، فردی را به اشت 210 اصله نهال در حاشیه جاده گرگان به آق‌قلا و 2 سال آبیاری و مراقبت از این نهال‎ها، محکوم کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان ، هادی هاشمیان از مستشاران شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان گلستان که به جای زندان، رای به کاشتن درخت دادند تقدیر کرد.

وی افزود: محمد انصاریان و بهرام قلی‌زاده، مستشاران شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان، فردی را که به جرم قطع درختان در دادگاه بدوی به 6 ماه زندان محکوم شده بود در تجدید نظر، به کاشت 210 اصله نهال در حاشیه جاده گرگان به آق قلا و دو سال آبیاری و مراقبت از این نهال‌ها، محکوم کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر این که نگاه دستگاه قضایی، حفظ و حمایت از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی است افزود: خوشبختانه قضات ما نیز نگاه حمایتی به این مقوله دارند و در سال‌های اخیر، شاهد احکام اینچنینی در محاکم هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: افرادی که به دلایلی شرعی و پزشکی نمی‌توانند روزه بگیرند به بایسته‌های ماه مبارک رمضان احترام بگذارند و از روزه‌خواری در ملاعام خودداری کنند.

هاشمیان گفت: افرادی که بدون توجه به حرمت ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری در ملاعام کنند، بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، مجرم محسوب می‌شوند.

وی با بیان این که در سطح استان تعدادی از واحدهای پذیرایی برای مسافران و افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند اختصاص داده شده است، از مسافران خواست: با مراجعه به این مکان‌ها از خوردن و آشامیدن در انظار عموم خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و دوری از گناه است افزود: ما باید از فرصت این ماه، برای بهبود رفتار و عملکردمان در جامعه و محیط کار، استفاده کنیم و به واجباتی مانند نماز اول وقت و رعایت حقوق دیگران بیشتر اهتمام ورزیم.