مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان گفت: سامانه نظارت تصویری ایستگاه های راه آهن جنوب شرق از ایستگاه زاهدان تا ایستگاه رودشور به طول 207کیلومتر نصب و راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز، مجید ارجونی اظهار داشت: در مرحله اول و دوم سامانه نظارت تصویری متشکل از 36 دستگاه دوربین در ایستگاه مسافری زاهدان و ایستگاه باری در 12 کیلومتری زاهدان بعد از شهرک صنعتی و ایستگاه جیگولی نصب و راه اندازی شده است.
وی افزود: مرحله سوم این سامانه با 59 دستگاه دوربین در ایستگاه های کنجانک، دومک، شورو، رودماهی، کلات، مزارآب و رودشور نصب و راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه 95 دستگاه دوربین ترکیبی در این سامانه تعبیه شده است گفت: سامانه نظارت تصویری از لحاظ ایمنی، جهت سیر قطارها، امنیت ایستگاه ها و همچنین هدایت و نظارت بر عملکرد کارکنان در هنگام بروز هرگونه حادثه کاربرد دارد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق اظهار داشت: راه اندازی این سامانه، پیاده‌ سازی تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه را به اندازه چشمگیری آسان‌ تر خواهد کرد.
ارجونی گفت: کنترل سوزن های ورودی و خروجی، محوطه ایستگاه ها و کنترل ترافیک ایستگاه مساله مهمی محسوب می شود که فعال سازی سامانه نظارت تصویری این امکان را به صورت ترکیبی فراهم کرده است.
وی افزود: تدابیر امنیتی همیشه ضامن وجود بستری امن برای پیشبرد فعالیت های اقتصادی و فراهم آوردنده آرامش خاطر بیشتر در محیط های کسب و کار بوده است.
وی تصریح کرد: نظارت تصویری بخش مهمی از سامانه های امنیتی مدرن را تشکیل می دهد که در ایستگاه های راه آهن بسیار کاربردی است.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.