فرماندار نرماشیر گفت: 52 طرح اقتصاد مقاومتی در این شهرستان تعریف شده که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها 72 درصد است.

به گزارش مرور نیوز، رضا مشکی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 3 شامل شهرستان نرماشیر) افزود: عملیات اجرایی نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان از فردا با حضور سرمایه گذار آغاز می شود و طرح دوم نیز در مسیر دریافت مجوزهای مربوط است.
وی با بیان اینکه در حوزه آبیاری تحت فشار با مشکل مواجه هستیم عنوان کرد: 2 واحد مشکل دار در قالب مثلث توسعه اقتصادی نیز شناسایی و مشکلات آنها بررسی شده است.
وی یکی از موضوعات مهم در راستای توسعه اقتصادی را گردشگری و میراث فرهنگی دانست و گفت: سه واحد بوم گردی در این شهرستان راه اندازی شده و به زودی به پنج واحد بوم گردی افزایش می یابد.
فرماندار نرماشیر بیان کرد: در راستای ایجاد صندوق های خرد روستایی نیز 16 صندوق هدف گذاری شده که در 10 صندوق، بنیاد خیریه مهر قول همکاری داده است.
وی افزود: تاکنون هفت صندوق خرد روستایی در شهرستان نرماشیر راه اندازی شده است.
وی از اقدامات معین اقتصادی نرماشیر تقدیر کرد و افزود: شهرستان نرماشیر در حوزه دامپروری ظرفیت بسیار زیادی دارد و معین اقتصادی منطقه نیز به این حوزه توجه لازم را دارند.
مشکی گفت: تمامی مراحل انجام کار برای کارخانه نئوپان نیز انجام شده و منتظر گشایش اعتبارات است.
وی خاطرنشان کرد: معین اقتصادی نرماشیر برای احداث یک باب هتل گردشگری در این شهرستان اعلام آمادگی کرده و کار در این حوزه در دست پیگیری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز گفت: در چهار سال گذشته 248 هکتار از اراضی نرماشیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده و به 538 هکتار رسیده است.
عباس سعیدی افزود: برای اجرای آبیاری تحت فشار با مشکل اعتبار روبرو نیستیم و با مشکلاتی از جمله خرده مالکی و تصرف اراضی ملی روبرو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: 104 هزار هکتار اراضی تصرفی داریم که باید درباره آنها تصمیم مقتضی را در استان بگیریم.
کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در این مناطق هشتگانه که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند.
مرکز شهرستان نرماشیر در 235 کیلومتری شرق کرمان است.