عضو هیات علمی مرکز آموزش اتاق بازرگانی ایران و پژوهشگر صادرات و واردات با اشاره به آهنگ رو به رشد اقتصاد در دوران پسابرجام معتقد است: نباید شرایطی ایجاد شود که ایران بهشت واردات کشورهای غربی شود.

به گزارش مرورنیوز، قاسم‌زاده در نخستین سیمنار مدیریت تبلیغات در پساتحریم در سمنان، تحریم را یکی از کلیدواژه‌های متفاوت و معمول در ادبیات ایران خواند و اظهار کرد: مردم ایران چند دهه است که در معرض انواع و اقسام تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، چه آن زمان که از سوی دشمن بعثی مورد تهاجم بودند و چه زمانی که به‌علت دشمنی‌های قدرت‌ها پس از جنگ در تحریم دوباره قرار گرفتند.

وی شرایط و دوران پسا تحریم در ایران را زمان گذار خواند و ادامه داد: در حضور هیات‌های تجاری خارجی در دوران پساتحریم باید این پرسمان را داشته باشیم که آیا مراودات تجاری با شرکای تجاری برای ما هدفمند و مفید فایده است.

قاسم‌زاده اظهار کرد: بیشتر هیات‌های تجاری برای شناسایی بازار کشورمان به ایران سفر می‌کنند و این رویکرد در پساتحریم بسیار افزایش یافته است .

مدرس این دوره آموزشی، اعزام هیات‌های تجاری ایرانی به کشورهای هدف را کمتر از پذیرش هیات تجاری در کشورمان ارزیابی و اضافه کرد: تجار و فعالان اقتصادی باید این مهم را مدنظر داشته باشند که ورود تکنولوژی و رقابت در عرصه بین‌الملل مهم‌تراست و لذا نباید شرایطی ایجاد شود که ایران بهشت واردات کشورهای غربی شود.

وی، تبلیغات فروش کالاها را بسیار موثر ارزیابی و تصریح کرد: نقطه عطف تبلیغات بسته‌بندی است و این رویکرد ترتیباتی دارد که صاحبان کالا باید به دقت به این موضوع اشراف داشته باشند .

قاسم‌زده با اذعان به اینکه تعدد برندها و فرهنگ مصرف‌گرایی رقابت را برای کالای ایرانی سخت‌تر کرده است، فعالیت شرکت‌های مطرح در دوران پساتحریم را سخت توصیف کرد و ادامه داد: وجود برندهای مختلف و فرهنگ مصرف‌گرایی ما ایرانیان شرایط حضور و رقابت را برای کالاهای ایرانی بسیار سخت کرده است.

عضو هیات علمی مرکز آموزش اتاق ایران، آگاهی فعالان اقتصادی از شرایط در زمان پسابرجام را مهم دانست و افزود: ادبیات تبلیغات در دوران پساتحریم کاملا متفاوت با دوران قبل است، لذا صاحبان صنایع باید کاملا هدفمند در این کارزار حضور و دوام داشته باشند.