بازشماری آرا در چهار صندوق شورای اسلامی شهر سوادکوه با عدم جابه‌جایی منتخبین همراه بود.

به گزارش مرور نیوز از شهرستان سوادکوه، حق اعتراض برای کاندیدا‌های معترض انتخابات در قوانین مرتبط پیش‌بینی شد و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها هم به دلیل حساسیت‌های محلی در این موضوع با وضعیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

*باز‌شماری 4 صندوق شهری در سوادکوه

اعتراض 9 کاندیدای شورای اسلامی شهر‌های زیراب و الاشت باعث شد تا 4 صندوق این 2 شهر باز‌شماری شود که با پایان آن در نیمه‌های شب‌گذشته تغییری در جایگاه پنج منتخب این 2 شهر ایجاد نشد.

بازشماری آرا در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه هم با اعتراض برخی کاندیدا‌ها در حال انجام است و در بخش زیراب سوادکوه هم اعتراضی بابت نتایج اعلام‌شده وجود نداشت.

* عدم جابه‌جایی منتخبین شهری شورای اسلامی با بازشماری آرا در سوادکوه

عبدالجواد توحیدی‌مقدم عصر امروز از باز‌شماری برخی از صندوق‌های رأی در شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: صندوق‌های رأی در برخی از حوزه‌های شهری و روستایی شهرستان سوادکوه با اعتراض برخی از کاندیدا‌ها، باز‌شماری شد.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه تغییری در جایگاه منتخبین شوراهای اسلامی شهر‌های سوادکوه پس از شمارش برخی از صندوق‌ها به وجود نیامد، افزود: شاهد افزایش یا کاهش موردی برخی از آرای کاندیدا‌ها بودیم که تأثیری در رتبه منتخبین نداشت.

وی با اشاره به اینکه اعتراضی از کاندیدا‌های شهری پل‌سفید نداشتیم، خاطر‌نشان کرد: 6 نفر از کاندیدا‌های شهر زیراب و 3 نفر از کاندیدا‌های شهر الاشت تقاضای باز‌شماری آرا را داشتند و 3 صندوق در شهر زیراب و یک صندوق در شهر الاشت باز‌شماری شد که تغییری در جایگاه منتخبین ایجاد نکرد.

*عدم اعتراض به نتایج انتخابات در بخش زیراب سوادکوه

کیان الهی با اشاره به اینکه در روستا‌های بخش زیراب اعتراضی برای باز‌شماری آرا وجود نداشت، گفت: همکاری و تعامل هیأت اجرایی و 2 هیأت نظارت در سطح قابل تقدیری قرار داشت.

بخشدار زیراب سوادکوه با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی فعالان برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: مشارکت بخش زیراب در انتخابات اخیر بیشتر از 115 درصد بود.