رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها وزارتخانه‌ای است که سامانه برنامه عملیاتی با برش استانی دارد که با شناسایی نقاط ضعف امکان بررسی و برنامه‌ریزی بهتر فراهم شده است.

به گزارش مرور نیوز، منطقه همدان، دکتر سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار امروز(یکشنبه) در جلسه بررسی پیشرفت برنامه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان در کلان منطقه 3 در سال 95، اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر نتیجه انتخابات و استمرار دولت تدبیر و امید فعالیت حوزه سلامت بود چرا که مردم در اجرای سه ساله طرح تحول سلامت از مزایای طرح تحول سلامت بهره‌مند شدند.

وی افزود: حوزه سلامت وظیفه خود را به خوبی انجام داده است به طوریکه این موضوع در پایش یکپارچه برنامه عملیاتی که به شکل سامانه‌ای تدوین، پایش و کنترل می‌شود، به خوبی محسوس بوده و با تشکیل دولت الکترونیک بسیاری از مسائل قابل کنترل است، مانند قاچاق‌های سازمان‌یافته که دولت موفق شده، صادرات و واردات را کنترل کند.

موسوی‌بهار با اشاره به کارهای بزرگ مانند سامانه «آی مد» که توسط وزارت بهداشت انجام شده است، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در دولت یازدهم شاهد کنترل اساسی قیمت‌ها هستیم، قبلاً قیمت اقلام و تجهیزات پزشکی مصرفی که هیچ قیمت خاصی نداشت و به هر نحو خاصی فروخته می‌شد با طراحی سامانه «آی مد» کاهش یافت و سرمایه‌های مملکت با سامانه کنترل شد.

وی از طراحی تعدادی سامانه مدیریتی در دانشگاه برای کنترل بهتر امور خبر داد و با بیان اینکه از سال 92 سامانه‌ مدیریت راهبردی و برنامه عملیاتی در دانشگاه قبل از وزارت متبوع تنظیم شد، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها وزارتخانه‌ای است که سامانه برنامه عملیاتی با برش استانی دارد که با شناسایی نقاط ضعف امکان بررسی و برنامه‌ریزی بهتر فراهم شده است.

موسوی‌بهار با بیان اینکه برگزاری اجلاس هیئت امناهای مشترک قطب منطقه موجب سربلندی شد، ابرازامیدواری کرد: در یکسالی که مرکزیت با دانشگاه علوم پزشکی همدان است، سطح بالایی از توانمندی و لیاقت را نشان دهیم که این موضوع دستاوردی برای دانشگاه محسوب می‌شود.

وی ابرازامیدواری کرد: دانشگاه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همچون گذشته سربلند باشد و با توجه به زحمات انجام شده جایگاه خوبی کسب شود.

مشاور برنامه‌ریزی و توسعه سازمانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: برای نخستین‌بار موضوع برنامه استراتژیک و عملیاتی دانشگاه در سال 75 مطرح شد و در آن مقطع زمانی عملیاتی شدن این برنامه آرزوی مدیران دانشگاه بود.

سعید بشیریان با اشاره به چگونگی تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه افزود: هم‌اکنون با بهره‌گیری از سامانه‌ها اطلاعات آنلاین قابل دسترس است که بهره‌گیری از این اطلاعات در پیشبرد اهداف دانشگاه بسیار موثر است.