ساری- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در بخش رودخانه‌ها، در حال حاضر در مقایسه با فصل زراعی سال گذشته، حدود 20 درصد کاهش روان‌آب را شاهد هستیم.

به گزارش مرور نیوز، محمد ابراهیم یخکشی با اشاره به عدم بهره‌برداری همه سدهای استان، افزود: پیک تقاضای کشاورزی ما در همین دوره بوده و تکیه‌بر روان آب‌هاست که نیازمند مدیریت است.

وی خاطرنشان کرد: سدهای ما در ابتدای فصل زارعی شرایط بدی نداشته‌اند اما اکنون ذخیره آن‌ها به نسبت پارسال کمتر شده، چراکه به خاطر کمبود روان آب‌ها بیشتر از آب سدها استفاده‌شده است.

وی همچنین بر مجوز حفر و بهره‌برداری چاه‌ها و ساماندهی آن به نحو مؤثر برای مدیرت صحیح‌تر تأکید کرد و بابیان اینکه آب در معیشت و اقتصاد بسیار حائز اهمیت است، افزود: در استان مازندران آب در کشاورزی، گردشگری و شرب یک بحث پایه است و پیشنهاد می‌شود که امسال تمرکز بیشتری در این بخش صورت گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای در رابطه با تأمین آب شرب گفت: اکنون ریل تأمین و انتقال آب شرب از آب زیرزمینی به روزمینی انجام‌شده است.

یخکشی بابیان اینکه از هفت طرح جدید در کشور در حوزه آب‌رسانی، دو طرح برای استان مازندران است، افزود: این امر بیانگران است که تمام برنامه‌هایی که در طی این دو سال تدارک دیده شد در حال ثمر است.

وی با اعلام اینکه اعتبارات ما در مقایسه با سال 92 حدود دوونیم برابر شده است افزود: همچنین، برای انجام دو طرح فاینانسی هم با بانک توسعه اسلامی و بانک توسعه آسیایی موافقت‌ها انجام‌شده که امیدواریم به توسعه منابع آب منجر شود.