مدیر کمیته امداد شهرستان رزن گفت: 82 تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد رزن بافته شد.

به گزارش مرور نیوز علی جعفری با بیان اینکه 127 مددجوی کمیته امداد در شهرستان رزن تحت پوشش طرح محسنین هستند، گفت: در این طرح با کمک 114 حامی مبلغ 47 میلیون تومان به خانواده های تحت پوشش کمک شده است.

مدیرکمیته امداد شهرستان رزن از تحت پوشش قرار داشتن 313 دانش آموز و 54 دانشجو در این نهاد خبر داد و اظهار داشت: طی سال گذشته مبلغ 56 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه تحصیل و کتب درسی برای دانش آموزان و 48 میلیون تومان به عنوان هزینه شهریه دانشجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی حمایت از سلامت خانواده و کمک به کودکان دارای سوءتغذیه و کودکان زیر 6 سال را از دیگر وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و افزود: این افراد با معرفی مرکز بهداشت شهرستان به کمیته امداد، تحت حمایت قرار می‌گیرند که در این زمینه نیز 252 میلیون کمک بلاعوض به 236 نفر از افراد تحت پوشش اعم از مددجو و غیر مددجو پرداخت‌شده است.

جعفری ادامه داد: 443 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رزن بااعتباری بالغ‌بر 727 میلیون تومان و با پرداخت حق بیمه به صورت بلاعوض از طریق این نهاد بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

علی جعفری ادامه داد: مبلغی به میزان یک میلیارد و 900 میلیون تومان در قالب وام خودکفایی از طریق منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی به 144مددجو و 12غیر مددجو پرداخت‌شده که با پرداخت این وام ها 195 خانواده خودکفا شده اند که از این تعداد 70 خانواده جز مددجویان این نهاد بوده اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رزن از تولید 82 تخته فرش طی سال گذشته توسط مددجویان خبر داد و گفت: این تعداد فرش با مساحت 206 متر مربع مبلغی به ارزش 158 میلیون تومان آورده برای خانواده ها داشته است.

وی اظهار داشت: 46 نفر از فرزندان تحصیل کرده و فنی مددجویان نیز با معرفی کمیته امداد مشغول به کار شده اند.

وی از انجام طرح های ویژه ماه رمضان توسط کمیته امداد شهرستان رزن سخن گفت و افزود: برپایی سفره افطار در هر محله با شعار «هر مسجد یک سفره»، تهیه غذای گرم و توزیع بین خانواده های تحت پوشش و تهیه مواد غذایی به صورت جیره خشک و توزیع بین خانواده های محروم با کمک خیرین صورت خواهد گرفت.

وی اجرای طرح مفتاح الجنه در راستای تفقد و دلجویی از خانواده های محروم را از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد وافزود: این طرح با مشارکت مسئولین و خیرین به ویژه بانوان خیر صورت خواهد گرفت.