سرپرست دفتر طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اگر به طور مستقیم در مناطق حاشیه ای شهر خدمات بدهیم منجر به افزایش حاشیه نشینی می شود به همین دلیل قصد داریم در مناطق مجاور آنها این اقدامات را انجام دهیم.

به گزارش مرورنیوز، سیدجواد اوحدی صبح امروز چهارشنبه 28مهرماه 95 در جلسه کارگروه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت کرمان اظهار کرد:  ارشاد مسوول گروه آموزش، فرهنگ و ورزش کمیته اجتماعی، فرهنگی و سلامت که در این راستا برنامه های فرهنگی و هنری در شهرک های پدر و صنعتی انجام شده و یا در حال انجام است.

وی افزود: ما در این شهرک ها در حال احداث سرای محله هستیم و زمانی که مورد بهره برداری قرار گیرند دست دستگاه های فرهنگی برای اجرای برنامه ها باز خواهد شد، ضمن اینکه اکنون کانون های فرهنگی و هنری مستقر شده و طرح آسمانی ها برای جذب جوانان در مساجد اجرا شده است.

اوحدی گفت: بسط فرهنگ مطالعه از طریق در دسترس قرار دادن نشریات و روزنامه های کرمان نیز در دستور کار قرار دارد، همچنین 203 کودک تحت حمایت بهزیستی در مهدهای کودک نگهداری می شوند که 210 میلیون ریال اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است.

سرپرست دفتر طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: اگر به طور مستقیم در مناطق مورد نظر خدمات بدهیم عملا جذابیتی برای آنها ایجاد و منجر به افزایش حاشیه نشینی می شود به همین دلیل قصد داریم در مناطق مجاور آنها این اقدامات را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ورزش و جوانان نیز برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی و آموزش باز ی های محلی را در دستور کار دارد به گونه ای که 9 طرح در این زمینه مورد توجه است.

اوحدی همچنین با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز از ظرفیت مساجد استفاده کرده و قصد دارد با تشکیل هیات های مذهبی، جلسات پرسش و پاسخ مذهبی و ... اقداماتی در این زمینه انجام دهد، گفت: کانون پروری فکری کودکان و نوجوانان هم قصد دارد برنامه هایی در زمینه توزیع کتاب، نمایش های هنری و کودکانه، پخش فیلم و ... را در راستای ارتقای فرهنگ این مناطق بردارد و هرچند که 20 میلیون جلد کتاب برای توزیع وجود دارد اما این مجموعه کماکان در زمینه فنی و امکانات با کمبودهایی مواجه است.

سرپرست دفتر طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اصلی ترین کاری که می توان در این مناطق انجام داد اشتغال است که اگر نرخ بیکاری پایین بیاید کمک می کند تا مردم براساس توانایی های خود شرایط را بهبود ببخشند، از سوی دیگر برنامه های فرهنگی هزینه بر است و دستگاه ها همواره با این کمبود مواجه بوده اند که امیدوارم بتوانیم با دست بازتر کارهای بهتری انجام دهیم.