معاون امور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر گفت: 30 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان با کسب مهارت در شرایط اشتغال هستند که امسال اشتغال 50 درصد از آنها فراهم می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، صمد فرار صبح دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال اظهار داشت: در راستای توانمندسازی مددجویان در استان بوشهر گام‌های مهمی برداشته شده است تا شاهد خودکفایی خانوارهای مددجوی کمیته امداد باشیم.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از 29 هزار خانوار در استان بوشهر، بیان کرد: سال گذشته طرح‌های اشتغال و خودکفایی برای 20 درصد از خانوارهای تحت حمایت اجرا شد و تلاش شد که طرح‌های متناسب با وضعیت مددجویان اجرا شود.

معاون امور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر اضافه کرد: ‌هزار و 852 طرح کارآمد با اعتباری بالغ بر 309 میلیارد 905 میلیون ریال در سال گذشته برای مددجویان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در بخش‌های کشاوری، صید و صیادی، دامپروری، صنایع دستی و . . . بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در کنار مشاغل کوچک، زمینه اشتغال جمعی با ماهیت انفرادی در قالب طرح‌های تجمیعی اشتغال اجرا می‌شود.

فرار ادامه داد: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز در این زمینه همکاری مناسبی برای ارائه مهارت‌های مورد نیاز به مددجویان داشته است و پنج هزار و 500 نفر از مددجویان در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند.

وی از ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان برای استفاده از مددجویان در کارگاه‌های خبر داد و گفت: در زمینه پرداخت بیمه مددجویان نیز کمیته امداد همکاری لازم را خواهد داشت.