معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رشد چهار درصدی پرداخت صدقه در این استان، اعلام کرد: سال گذشته بیش از 70 میلیارد و 542 میلیون ریال صدقه از سوی مردم نیکوکار استان پرداخت شده است.

به گزارش مرور نیوز، «غلامرضا مشعلچی» با بیان این که بیش از 173 هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع شده است، گفت: صندوق ‎‎ های صدقه کمیته امداد یکی از راه‌های جذب مشارکت‌های مردمی به شمار می‌آید که در اماکن مختلف شهری و روستایی، اداره‌ها و نهادها نصب و توزیع شده است.

وی بیان کرد: تمام صدقات مردمی برای حل مشکلات مددجویان در امور فرهنگی آموزشی، مسکن، تأمین جهیزیه، اشتغال، ایتام و محسنین، بهداشت و درمان هزینه می‌شود .

مشعلچی ادامه داد: سال گذشته بیش از 70 میلیارد و 542 میلیون ریال صدقه از سوی مردم نیکوکار استان پرداخت شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشانگر رشد چهار درصدی پرداخت صدقه است .

معاون توسعه مشارکت ‎‎ های مردمی کمیته امداد استان با بیان این که شهروندان یزدی ماهیانه 512 تومان صدقه می‌دهند، تصریح کرد: بیش از 16 میلیارد ریال از صدقات جمع آوری شده سال گذشته برای پرداخت کمک‌های موردی به نیازمندان، بیش از 21 میلیارد و 646 میلیون ریال برای ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و به‌سازی، مقاوم‌سازی، خرید، اجاره مسکن مددجویان تحت حمایت و تجهیز کانون‌ها و مراکز خدماتی و حمایتی هزینه شده است .

مشعلچی افزود: 12 میلیارد و 778 میلیون ریال از صدقات برای پرداخت وام اشتغال و سایر وام‌های ضروری به نیازمندان، بیش از شش میلیارد و 748 میلیون ریال برای کمک به ازدواج نیازمندان، بیش از چهار میلیارد ریال برای پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی جامعه هدف تحت پوشش، بیش از دو میلیارد ریال جهت انجام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارورزی مددجویان تحت حمایت هزینه شد .

وی ادامه داد: هفت میلیارد و 478 میلیون ریال از صدقات جمع آوری شده نیز برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و کمک به هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت، برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی جوانان و بزرگسالان، ارائه خدمات آموزش خانواده و انجام خدمات مشاوره تخصصی و راهنمایی به افراد تحت پوشش و مابقی صدقات نیز در مراکز نیکوکاری صرف نیازمندان در محلات شد .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان این که سال گذشته 373 میلیارد ریال توسط خیران به محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مساعدت شد، خاطرنشان کرد: بیش از 230 هزار نیکوکار یزدی در طرح‌های مختلف مشارکت‌های مردمی با این نهاد همکاری می کنند .

وی با اشاره شیوه‌های نوین پرداخت صدقه نیز بیان کرد: سامانه پیامکی با سرشماره 8877 به عنوان یکی از روش‌های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل فعال شده است که در این روش با ارسال عدد یک به شماره 8877 و انتخاب یکی از سه گزینه ۱۰۰،۳۰۰ و 500 تومان می‌توان روزانه برای پرداخت صدقه اقدام کرد.

مشعلچی در پایان نیز افزود: همچنین نیکوکارانی که علاقه‌مند هستند در طرح های مختلف این نهاد مشارکت کنند با مراجعه به سایت «emdad.ir» ، می‌توانند از نحوه پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود اطلاعات بیشتری کسب کنند یا با شماره‌گیری# ۰۳۵*۸۸۷۷* یا واریز وجوه نقدی به شماره حساب 0108682978002 نزد بانک ملی اقدام کنند .

گفتنی است، هم‌اکنون 21 هزار و 920 خانوار نیازمند در قالب 39 هزار و 567 نفر در استان یزد از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می‌کنند .