​سمنان - مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه آمار طلاق طی سال گذشته به نسبت سال قبل آن هشت درصد کاهش داشت، گفت: این استان با نرخ طلاق ۱.۳ درصدی در رتبه سی‌ام کشور قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، عباس قندالی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری با بیان اینکه نرخ طلاق در کشور ۲.۱درصد است که نسبت به سایر استان ها سمنان در رتبه سی ام قرار دارد، ابراز داشت:طی سال گذشته میانگین سن طلاق در استان برای مردان 36سال و برای زنان 31سال برآورد شده است که باید گفت در سال گذشته 920مورد و در سال 94 حدود یک هزار مورد طلاق در استان اتفاق افتاد.

وی میانگین سن ازدواج برای مردان را ۲۹.۴ و برای زنان ۲۴.۸عنوان کرد و افزود: در سال گذشته مردان ٢٥ الی ٢٩ سال ٤٠، ٣ درصد و زنان ٢٠ الی ٢٤ سال با ٣٢ درصد بیشترین فراوانی ازدواج را در استان سمنان به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ازدواج در استان به نسبت سال 94 کاهش ۹.۴ درصدی را نشان می دهد، ابراز داشت: در سال 94 تعداد چهار هزار و 735مورد ازدواج به ثبت رسید و در این در حالی بود که در مقایسه با سال گذشته این میزان چهار هزار و 292 ازدواج کاهش پیدا کرد.

قندالی از کاهش ۱.۱درصدی ولادت در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 10هزار و 511مورد ولادت ثبت شد که از این میزان شاهرود به سه هزار و 403مورد بیشترین ولادت و بیارجمند با 69مورد کمترین مورد را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه وفات در استان سمنان ۱.۱درصد کاهش داشت، افزود: در سال گذشته سه هزار و 298مورد وفات در استان اتفاق افتاد که به نسبت سال 94 کاهش داشت و به این ترتیب ثبت وقایع حیاتی طی پنج سال گذشته روند نزولی را طی می کند.