مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از انجام 3 هزار و 464 مأموریت توسط نیروهای اورژانس طی اردیبهشت‌ ماه امسال خبر داد و گفت: 6 مورد از مأموریت‌ها مربوط به اورژانس هوایی بوده است.

عباس اولیاسمیع در گفت‌وگو با مرور نیوز، از اقدامات شاخص این مرکز در اردیبهشت‌ ماه را برپایی چادر سلامت در نماز جمعه کلیه شهرستان‌های استان همراه با توزیع مواد آموزشی، اندازه‌گیری قند و فشارخون عنوان کرد.

وی افزود: تجلیل از دو نفر از کارکنان مرکز در مراسم روز راهداری در اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و تجلیل از دو نفر از کارکنان در هفته سلامت دانشگاه از دیگر برنامه‌های این مرکز بوده است.

اولیاسمیع تصریح کرد: بازدید کارشناسان کشوری از پایگاه‌های فعال 7 شهرستان استان و برپایی جلسه رئیس مرکز با مدیران شبکه‌ها در مورد عملکرد، برنامه‌ها و مشکلات از دیگر اقدامات مرکز فوریت‌های پزشکی در هفته سلامت بوده است.

وی عنوان کرد: مکاتبه با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان برای انجام شماره‌گذاری آمبولانس‌های اسپرینتر 315 و نظافت اساسی، چیدمان،لیست‌برداری از سوله بحران دانشگاه شامل بیمارستان صحرایی، EOC سیار، اتوبوس آمبولانس، اتوبوس اتاق عمل و موتوسیکلت‌ها از اقدامات اجرایی طی مدت یاد شده است.

اولیاسمیع از تحویل 18 دستگاه بی‌سیم جدید به شهرستان‌های ملایر و کبودراهنگ خبر داد و گفت: دوره آموزشی استانی نحوه کار با آمبولانس‌های بنز 315 نیز در این ایام برگزار شده است.

وی از آماده شدن محل جدید پایگاه شهری 2 شهرستان ملایر در اردیبهشت‌ماه خبر داد و اظهار کرد: تسویه‌حساب با هلال‌احمر در مورد قرارداد اورژانس هوایی تا پایان آذرماه 95 نیز از عملکرد مطلوب این مرکز بوده است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خاطرنشان کرد: تحویل مواد آموزشی تولیدی استان به سازمان اورژانس کشور و درخواست تدوین دستورالعمل اورژانس ریلی از سازمان اورژانس کشور نیز از دیگر اقدامات مرکز بوده است.

وی گفت: برگزاری کارگاه ترویج استفاده از اورژانس هوایی در بیمارستان قائم(عج) اسدآباد و توزیع برچسب آمبولانس‌های استان از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در ماه گذشته بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث ویژه در اردیبهشت‌ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: در این مدت، 17 مورد حوادث ویژه به وقوع پیوسته که متأسفانه طی آن 6 نفر فوت و 66 نفر مصدوم شده‌اند.

وی تعداد کدهای اعزامی 115 را 28 نفر و کدهای اعزامی غیر 115 را 3 نفر عنوان کرد و افزود: 10 مورد از حوادث مربوط به حوادث ترافیکی و 7 مورد غیرترافیکی بوده است.

اولیاسمیع با بیان اینکه در ماه گذشته 1426بیمار و مصدوم غیرتصادفی و 835 مصدوم تصادفی را به مراکز درمانی انتقال داده‌ایم، تصریح کرد: 151 بیمار و مصدوم در محل حادثه به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

وی به مأموریت‌های اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: 6 مورد مأموریت اوژانس هوایی را به سرانجام رساندیم که در آن 4 مصدوم توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.