معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال بدلیل تقارن با ماه مبارک رمضان هیچ کاروانی از این استان برای شرکت در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اعزام نمی شود.

به گزارش مرور نیوز علی اصغر جمشید نژاد روز سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه ویژه برنامه های سالگرد امام راحل در سالجاری در ایام ماه مبارک رمضان است بنابراین هیچ کاروانی به حرم مطهر به علت روزه دار بودن مردم اعزام نمی شود.
وی بیان کرد: ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در استان انجام می شود که عاشقان امام خمینی (ره) می توانند در این مراسم ها شرکت کنند.
وی تاکید کرد: برنامه های محوری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) طوری برنامه ریزی شود تا مردم در گرما اذیت نشوند و همچنین مشکل ترافیکی به همرا نداشته باشد.
وی افزود: باید ویژه برنامه های مختلفی در قالب نشست های تخصصی در تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در صدا و سیما با حضور کارشناسان برگزار شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اولویت باید تبیین اندیشه ها و تفکرات امام راحل(ره) باشد تا شناخت نسل جدید نسبت به امام بیشتر شود.
جمشید نژاد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حامی مظلومان و محرومان است.
وی افزود: امام راحل(ره) ساز و کارهایی را تبیین کردند که به اقشار ضعیف جامعه توجه شود که نمونه بارز آن تاسیس کمیته امداد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت امام و بازسازی اندیشه ها و توسعه اصول فکری امام راحل از جمله اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در استان است.
عباس صفدری اظهار داشت: برگزاری نشست های تخصصی به منظور تبیین شخصیت حضرت امام و توزیع پوسترهای تبلیغاتی از وصیت نامه حضرت امام و سیره ایشان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: جلسات متعددی با حضور دستگاههای مختلف اجرایی استان در خصوص نحوه برگزاری ویژه برنامه های محوری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تا کنون برگزار شده است.
وی افزود: در عصر 14 خرداد در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان برنامه محوری ویژه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می شود.
مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، 14 خرداد ماه با حضور مردم مومن و ولایت مدار شیعه و سنی در سراسر استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.