گشت ویژه ارائه خدمات انتظامی به گردشگران خارجی در اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش چشمگیر ورود گردشگران خارجی در مقایسه با سال های قبل گفت: واحد پلیس گردشگری در ابتدا با نام پلیس همیار توریست در آبان ماه سال 89 کار خود را در کلانتری بازار کلانشهر اصفهان شروع کرد و از آن تاریخ به بعد تمام کارکنان کادر و وظیفه ای که مسلط به چندین زبان خارجی از جمله انگلیسی ،ایتالیایی ، فرانسوی و آلمانی بودند برای ارتباط بهتر با گردشگران خارجی جذب این واحد شدند.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: ما در این پلیس گشت های ویژه ای را به منظور رسیدگی به مشکلات گردشگران خارجی و ارائه خدمات انتظامی به آنان راه اندازی کردیم.

وی گفت: در این گشت ها پلیس های گردشگری با لباس تشریفات که متفاوت از لباس سایر یگان ها است و با استفاده از دوچرخه در مکان های تاریخی اصفهان به گشت زنی می پردازند و مشکلات گردشگران خارجی را بررسی و به مبادی مربوطه ارجاع می دهند .

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود : هم اکنون پلیس گردشگری اصفهان اولین و تنها واحد تخصصی رسیدگی به مشکلات و ارائه خدمات انتظامی به گردشگران خارجی در کشور است.

سردارآقاخانی ارائه نقشه راهنمای نقاط گردشگری و بروشور های آموزشی و هشداری به گردشگران با زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی، بررسی شکایت گردشگران ، شناسایی و ارائه هشدارهای لازم برای اسکان مسافران و گردشگران، راهنمایی گردشگران و معرفی و آشنا کردن گردشگران با وظایف و عملکرد قسمت های مختلف پلیس را از جمله خدمات ارائه شده از سوی پلیس گردشگری اصفهان عنوان کرد.

وی افزود: 69.44 درصد گردشگران خارجی رفتار ماموران پلیس با مردم را عالی و 30.55 درصد خوب توصیف کردند.