استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به سهمیه هر شهرستان استان در امر سوادآموزی فرمانداران و ائمه جمعه مامور پیگیری و نظارت در این امر شدند.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، قربانعلی سعادت امروز در مراسم گردهمایی شورای پشتیبانی سوادآموزی استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد جامعه به علت مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی از تحصیل علم باز می‌مانند که نباید از این مسئله مهم غفلت کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اهمیت و ارزش سوادآموزی در دین مبین اسلام تا آنجا است که حضرت رسول خدا(ص) هر اسیر جنگی را که می توانست 10 نفر از سپاه اسلام را باسواد کند آزاد می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله بی‌سوادی باید از استان آذربایجان‌غربی ریشه‌کن شود تصریح کرد: نباید مسئولانی که از آمار بی‌سوادی آگاه می‌شوند پس از مدتی آن را به فراموشی بسپارند چون مسئله سوادآموزی قابل فراموش شدن نیست.

سعادت افزود: متاسفانه آذربایجان‌غربی در شاخص‌های آموزش و پرورش همچون میزان تراکم دانش‌آموزان،فضای آموزشی و تعداد معلمان پس از استان هرمزگان در رده 30 کشور قرار دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش حاضر است که به ازای هر نفر دانش‌آموز یک معلم اعزام کرده و هزینه‌های کلانی را متقبل شود نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد این موضوع است.

سعادت اظهار داشت: هم‌اکنون 70 هزار نفر در استان آذربایجان‌غربی براساس سرشماری نفوس و مسکن اعلام کرده‌اند که بی‌سواد هستند.

وی گفت: بی‌شک ریشه تمامی مشکلات جامعه مسئله بی‌سوادی بوده و بنابراین باید امر سوادآموزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: باید ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های استان، نظارت و پیگیری مستمری بر روی مسئله سواد آموزی انجام دهند چون از 37 سال گذشته با بی‌سوادی مبارزه می‌شود در حالی که این نهضت همچنان ادامه دارد.