استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بعضی افراد در این مملکت سازش با دشمن را ریل‌گذاری می‌کنند گفت: دشمنان همیشه از امام(ره) راحل عصبانی بودند.

به گزارش مرور نیوز، محمد مهدی ماندگاری صبح امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در سفید شهر آران و بیدگل ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد امام راحل، 15 خرداد و رحلت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک انسان الگوی قرآنی بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام راحل به دلیل آنکه قرآنی بود افراد زیادی گراگرد او بودند، افزود: در زمان حیات امام راحل همانند امروز تفکرات و سلایق متعددی وجود داشت اما امام راحل با ایجاد انقلاب اسلامی و سرنگونی شاه آحاد مردم را زیر یک پرچم جمع کرد.

ماندگاری عملکرد امام راحل را مصداق بارز آیه "واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان یک انسان الهی و قرآنی باشد اتفاقات بسیار خوبی با وجود آن انسان رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز سه مشکل در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: انسان‌ها امروز چه مرد و چه زن توفیق جمع کردن خود و خانواده را ندارند و به همین دلیل متفرق هستند و منظور از عدم جمع کردن خود حرکت نکردن در صراط مستقیم و عدم جمع کردن خانواده انجام اعمال ضد و نقیض است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اکثریت مردم در هر مکانی قرار می‌گیرند، متناسب با آن مکان عمل کرده و به ضرب المثل "خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو" جامع عمل می‌پوشانند، ابراز داشت: این عمل مردم نشان می‌دهد آن‌ها جو زده می‌شوند و نمی‌توانند خود را جمع کنند.

ماندگاری بیان کرد: زمانی که حضرت علی(ع) بر روی سینه عمر بن عبدود نشست تا سر از تن او جدا کند، عمر بر صورت مبارک امام آب دهان پرتاب کرد و به آن حضرت ناسزا گفت با این اتفاق حضرت علی(ع) بلافاصله از جا بلند شد چند قدمی گام برداشت و زمانی که خشم خود را کنترل کرد عمر را به درک واصل کرد تا کار خود را برای خدا انجام داده باشد.

وی با بیان اینکه اکثر پرونده‌هایی که منجر به قطع عضو، جراحت و یا حتی قتل شده از یک عصبانیت کوچک نشأت گرفته است اذعان داشت: تقوا بدین معنی است که بتوان خود را جمع کرد و لذا به دلیل آنکه نمی‌توانیم خود، خانواده و جامعه را جمع کنیم دچار مشکلات متعددی شدیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام راحل 14 سال هر شب در ساعت 9 به حرم حضرت علی(ع) رفته و زیارت جامعه کبیره قرائت می‌کردند و 80 سال نماز شب او ترک نشد و در ایام ماه مبارک رمضان هر سه روز یک بار ختم قرآن می‌کردند، تاکید کرد: امام راحل به دلیل آنکه تمامی امور خود را برای رضایت خدا انجام می‌داد توانست خود را کنترل کند.

ماندگاری با بیان اینکه خودمان را به دلیل آنکه قرآنی نیستیم نمی‌توانیم جمع کنیم، گفت: امام راحل توانست خانواده خود را کنترل کرده و مدیریت کند زیرا به پیامدهای آیه "یا ایها الذین امنو قوا انفسکم و اهلیکم نارا" آگاه بود و خلف صالح امام راحل یعنی رهبر انقلاب اسلامی نیز به تاسی از امام راحل خانواده خود را نیز کنترل می‌کنند.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از حجت الاسلام احمد خمینی در مورد حوادث رخ داده برای او افزود: برای اینکه بخواهیم خود را کنترل کنیم لازم است نیت خود را خدایی کنیم و اگر خود و خانواده خود را کنترل نکنیم نمی‌توان جامعه را کنترل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر جامعه کنترل نشود، بحران به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: اگر من و شما نیز همانند امام راحل خود را بر اساس موازین قرآنی پرورش دهیم به برکاتی دست پیدا می‌کنیم و از جمله این عملکرد آن است که می‌توانیم خود را رشد دهیم و دشمنان را عصبانی کنیم.

ماندگاری با بیان اینکه شیاطین از امام راحل عصبانی بودند، تصریح کرد: امام راحل اسلامی را که با ظلم کنار می‌آمد از اسلام واقعی جدا کرد و خدا نکند بعد از فوت امام راحل ما اسلام راحت طلب بخواهیم به گونه‌ای که دم از اسلام بزنیم اما بخواهیم با دشمن کنار بیاییم.

وی با بیان اینکه بعضی افراد در این مملکت مسیر سازش با دشمن را ریل‌گذاری می‌کنند، ابراز داشت: باید حواسمان باشد مسیر سازش با دشمن ریل‌گذاری نشود و ما به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند تاسی می‌کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر می‌خواهیم راه امام که راه عزت، پیشرفت، هدایت و قدرت ما است، ادامه دهیم باید اندیشه امام راحل بازشناسی شود که خودسازی، خانواده‌سازی و جامعه سازی که نتیجه آن رشد افراد و جامعه می‌شود، خلاصه اندیشه امام است.

به گزارش مرور نیوز، این ویژه برنامه به همت مجمع نیروهای انقلابی سفید شهر آران و بیدگل و با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، فرمانده سپاه، امام جمعه آران و بیدگل و سفید شهر، رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل و آحاد مردم برگزار شد.