بخشی از جنگل های بلوط و مراتع ارتفاعات سالند کوه در شمال دزفول دچارآتش سوزی شد.

به گزارش مرورنیوز، بخشدار شهیون دزفول گفت: آتش سوزی در مراتع و جنگل های ارتفاعات سالند کوه از روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

محمدحسن خجسته افزود: دلیل این آتش سوزی در دست بررسی است ولی احتمال می رود گرما و خشکی هوا دلیل وقوع آن باشد.

وی گفت:در پی این آتش سوزی بسیج بخش شهیون، اداره منابع طبیعی و اهالی محل با استفاده از تانکرهای آبرسانی آب و فاضلاب روستایی و امور عشایر برای مهار آتش وارد عمل شده و آتش در مراتع را مهار کردند اما آتش سوزی تک درخت های بلوط منطقه هنوز ادامه دارد .

بخشدار شهیون افزود: هم اکنون این نیروها در حال خاموش کردن آتش هستند و اگر نیروهای اعزام شده بیشتر بودند آتش سوزی سریعتر خاموش می شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز گفت:در هفته گذشته 2 مورد آتش سوزی در جنگل های دزفول گزارش شد که یکی از آنها در زاویه حمودی و دیگری در جنگل های پارک ملی دز بود.

فرهاد قلی نژاد افزود:در این آتش سوزی ها که به دلیل آتش زدن کاه و کلش اتفاق افتاد سه هکتار از جنگل های پارک ملی دز در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی ها عمدی نبوده گفت:با این وجود کشاورزانی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش گندم می کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند که تاکنون کشاورزان برخی از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و بقیه مناطق نیز در حال انجام است.

جنگل زیبای بلوط سالند کوه در شمال خوزستان با ارزش بالای زیست محیطی و پوشش گیاهی مناسب نیازمند حمایت و حفاظت اند.

کوه سالند یکی از زیستگاه های غنی و ارزشمند زاگرس میانی است. پوشش گیاهی آن شامل بلوط ایرانی، کیکم ، بنه ، بادام ، زالزالک وحشی، نارون ، انجیر کوهی، گردوی وحشی و انار است.

ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر کوه سالند در شمال شهر دزفول در بخش شهیون واقع است.

بخش شهیون با بیش از 200 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده و بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.